Jak wykorzystać chmurę obliczeniową w swojej firmie?

05-05-2017, 06:25

W ostatnich latach rozwiązania związane z chmurą obliczeniową stały się niezwykle popularne i coraz śmielej są wykorzystywane przez firmy z różnych branż. Taka tendencja nie powinna dziwić, przecież dzięki tym metodom, przedsiębiorstwa nie tracą zasobów na budowanie infrastruktury IT czy na oprogramowanie, a mogą się skupić na swojej podstawowej działalności. Dlatego warto przeanalizować ten trend i sprawdzić, jakie rozwiązania są najkorzystniejsze dla firm.

chmura - systell.pl

Czym jest chmura?

Termin chmury obliczeniowej jest aktualnie bardzo często używany, jednak co on w rzeczywistości oznacza? Jest to model przetwarzania danych, w którym do określonych działań nie wykorzystuje się swojej infrastruktury IT, programów lub mocy obliczeniowej, a tych udostępnionych przez usługodawcę. Dla zainteresowanych tym rozwiązaniem firm oznacza to tyle, że nie muszą one inwestować dużych pieniędzy w sprzęt oraz technologię, mogą za to skorzystać z zasobów znajdujących się na serwerze. Bardzo często jest to nie tylko tańsza metoda, ale także jedyna możliwa, co wynika z dużego kosztu zakupu najnowszych technologii. Natomiast liczba obszarów, w jakich firma może wykorzystać chmurę jest spora. Wymieniając zaledwie kilka z nich, może to być: magazynowanie danych, bezpieczeństwo danych czy nawet obsługa klienta (korzystanie z wirtualnego call center).

Dla kogo chmura?

Liczba opcji oferowanych przez chmurę obliczeniowa jest wielka. Kogo w szczególności powinna ona zainteresować? Są to metody niezwykle atrakcyjne dla przedsiębiorstw mniejszych oraz średnich, które nie mogą sobie pozwolić na utrzymywanie rozbudowanych działów IT, a chcą korzystać z najnowszych technologii. Dodatkowo, wraz z poszerzaniem przez nie działalności, mogą one bez problemów skalować wielkość wykorzystywanych zasobów. Dzieje się tak, ponieważ firma płaci jedynie za tę powierzchnię serwerową, którą wykorzystuje, nie ma więc szans na wyrzucanie pieniędzy „w błoto”. Wraz ze wzrostem świadomości na temat rozwiązań oferowanych przez chmurę obliczeniową, coraz częściej sięgają po nią także duże firmy. Nic dziwnego, według Komisji Europejskiej, przedsiębiorstwa wykorzystujące w jakiś sposób chmurę ograniczyły koszty swojego działania średnio nawet o 10-20%.

Elastyczność rozwiązań związanych z chmurą jest więc bardzo duża, gdyż mogą z niej korzystać przedsiębiorstwa wszelkiej wielkości. Nie należy jednak zapominać o celu zaimplementowanych systemów informatycznych. Przedsiębiorstwo powinno się skupić na efektywności danego rozwiązania, a nie wdrażać go, jedynie ze względu na to, że jest nowe i wygląda efektownie. Czasami rozwiązania z pozoru prostsze, mogą się okazać dla firmy najbardziej korzystne. Funkcjonalność w tej dziedzinie jest najważniejsza.

Wirtualne call center – tania obsługa klienta

Jedną z najciekawszych technologii związanych z chmurą obliczeniową, jest wirtualne call center. Wyobrażając sobie tradycyjne biuro obsługi klienta, popularnym obrazem jest open-space, w którym pracuje wielu konsultantów. Stworzenie tego typu call center jest niezwykle kosztowne – od 30 tys. do nawet 100 tys. złotych. Z powodu wysokich kosztów, mogą sobie pozwolić na nie tylko największe firmy. Na szczęście wirtualne call center działa na całkowicie innej zasadzie. Jest ono udostępnione poprzez wynajem (SaaS – Software as a Service), dlatego przedsiębiorstwo z niego korzystające nie potrzebuje skomplikowanej infrastruktury. Wystarczy, że uiści ono niską, miesięczną opłatę usługodawcy, który zajmie się obsługą tego systemu. Usługobiorca musi zagwarantować jedynie łącze internetowe, mikrofon oraz słuchawki dla swojego konsultanta. Jest to więc rozwiązanie wręcz idealne dla małych firm, których nie stać na tworzenie wielkiego biura obsługi.

Na szczęście wirtualne call center działa na całkowicie innej zasadzie. Jest ono udostępnione poprzez wynajem (SaaS – Software as a Service), dlatego przedsiębiorstwo z niego korzystające nie potrzebuje skomplikowanej infrastruktury. Wystarczy, że uiści miesięczną opłatę usługodawcy, który zajmie się obsługą tego systemu. Usługobiorca musi zagwarantować jedynie łącze internetowe, mikrofon oraz słuchawki dla swojego konsultanta. Jest to więc rozwiązanie idealne dla małych firm, których nie stać na tworzenie wielkiego biura obsługi.

http://systell.pl/Produkty/Chmura


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
To warto przeczytać


fot. rawpixels










RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.