Jak wygląda dobrze zaprojektowana strona internetowa?

23-11-2016, 06:44

Jeśli nie ma Cię w sieci, nie istniejesz – współczesna rzeczywistość czy przesada? Choć nakładamy na to zdanie kalkę żartu i ironii, coraz trudniej jest mu zaprzeczać.

Internet jest wszechobecny niemal w każdej dziedzinie życia. Nie ma ograniczeń wiekowych ani terytorialnych. Z każdym dniem zyskuje nowych użytkowników. Służy do pracy, nauki, rozrywki, odpoczynku, a także zawierania nowych znajomości.

Komunikacja w sieci jest zbliżona do tej w świecie realnym. Jeszcze 5 lat temu mówiło się o dwóch rzeczywistościach: online i offline. Dziś granica zupełnie się zamazała. Wiedzą o tym firmy, które sprawnie poruszają się po Internecie i oferują tam swoje usługi. Zyskują w ten sposób informacje o swoich konsumentach, ich zachowaniu i preferencjach. Wiedzą, w jaki sposób szukają oni informacji, jak komunikują się w mediach społecznościowych, na blogach czy forach, co lubią, gdzie bywają. Serfują po sieci przy użyciu komputerów czy telefonów. W jaki sposób dokonują zakupów. Są to cenne wskazówki dla osób prowadzących własny biznes. Niezbędne, by dopasować ofertę firmy do konkretnej grupy docelowej.

PROJEKT STRONY INTERNETOWEJ

Wybierając projekt strony internetowej, musisz więc mieć na uwadze, do kogo jest skierowana oraz jakie treści mają się na niej znaleźć. Przykładowo, jeśli podstawę Twojego contentu stanowią zdjęcia, galerię należy skonstruować w ten sposób, by użytkownik mógł ją oglądać w najwygodniejszy dla niego sposób – zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych.

Strona internetowa powinna być przede wszystkim ładna – co jest bardzo szerokim i ciężkim do sprecyzowania pojęciem. Oznacza to pewną spójną, harmonijną i zgodną z charakterem marki estetykę, przejrzystość i możliwość sprawnego poruszania się po serwisie. Na wspomnianą przejrzystość, a właściwie jej brak, wpływa obecność banerów, animacji i innych elementów, które mogą odwracać uwagę, a do tego spowalniać działanie strony. Poszczególne części muszą być wyraźnie od siebie oddzielone. Dotyczy to zarówno zdjęć, jak i tekstu.

Niezależnie od rodzaju strony, zazwyczaj pojawiają się na niej następujące elementy: menu, kontakt i wyszukiwarka. Nie każdy serwis potrzebuje wyszukiwarki, zwłaszcza proste wizytówki, składające się jedynie z kilku zakładek. W przypadku rozbudowanych serwisów albo sklepów internetowych wyszukiwarka jest niezbędna.

Najważniejszym działem na stronie jest jednak zakładka: kontakt. Internauta, a tym samym potencjalny klient, chce wiedzieć z kim ma do czynienia. Nie zapominaj też o formularzu kontaktowym.

AKTUALIZACJA

Strona powinna być regularnie aktualizowana. Dotyczy to zarówno funkcjonalności, jak i publikowanych treści. Oczywiście w przypadku prostych wizytówek nie ma potrzeby, by zmieniały się one często. Co innego, jeśli chodzi o rozbudowane serwisy, gdzie aktualizacje są niezbędne i przypominają odbiorcom, że spotkali się z rzetelną firmą.

Warto jednak zwrócić uwagę, że nie tylko treści i kwestie techniczne ulegają dezaktualizacji, ale często też sam design. Istnieje praktyka, by co kilka lat – średnio 2-4 – odświeżać wygląd serwisu. Czasem są to niewielkie zmiany, innym razem – gruntowne przebudowy wymagające pracy doświadczonego programisty i grafika. Planując taką modyfikację, warto powierzyć ją w ręce sprawdzonej ekipy. Firma Internet Media wyspecjalizowała się w tworzeniu nowoczesnych stron internetowych – od wizytówek, przez rozbudowane serwisy, po sklepy internetowe. Pozwalają one na samodzielne zarządzanie treścią. Dzięki prostemu panelowi, właściciel serwisu może wprowadzać nowe treści, oferty czy promocje. Aktualizacji dokonuje bez najmniejszego problemy, nie musząc przy tym znać się na technikach programowania.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
To warto przeczytać












RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Maj 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.