Jak wspierać sprzedaż za pomocą materiałów POS?

20-11-2018, 11:57

W dzisiejszych czasach, kiedy na rynku panuje ostra konkurencja, każdy sposób na zwrócenie na siebie uwagi klientów jest dobry. Zwiększenie sprzedaży nie jest łatwym zadaniem, nic więc dziwnego, że firmy próbują wszystkiego, by dotrzeć do odbiorców i zachęcić ich do zakupu swoich towarów.

mat partnera

Czym są materiały POS?

Materiały POS to obecnie najpowszechniej wykorzystywane nośniki reklamy. Zadaniem POS jest maksymalizowanie sprzedaży bezpośrednio w punkcie sprzedaży produktu lub w pobliskim otoczeniu. Stąd też nazwa tej formy reklamy, która jest skrótem od "Point of sale" (dosł. punkt sprzedaży).

Uznaje się, że tradycja POS ma swoje korzenie już w okresie, kiedy na świecie zaczął kwitnąć handel. Już wtedy ludzie oferujący swoje dobra innym ludziom zaczęli odczuwać potrzebę ich reklamy. Już w czasach starożytnego Rzymu na ścianach domów pojawiały się pierwsze reklamowe szyldy czy obrazki - w tych poczynaniach śmiało można upatrywać początków POS.

Co zalicza się do materiałów POS?

Każdy klient zetknął się w swoim czasie z materiałami POS, choć nie zawsze zdaje sobie z tego sprawę. Tak naprawdę człowiek natyka się na nie codziennie: przed sklepem, w sklepie, czy nawet już na półce z wybranym towarem.

Materiały POS dzielą się na twarde i miękkie.

Do tych pierwszych zalicza się regały, półki, stojaki na ulotki, kasetony czy szyldy, czyli te wszystkie produkty, których użytkowania nastawione są na dłuższy okres czasu i które są wykonane z wytrzymałych, twardych materiałów.

Miękkie materiały POS to wszelkiego rodzaju druki, ulotki i inne materiały reklamowe wykonane z kartonu czy papieru.

Materiały POS mogą stać na sklepowej ladzie - wtedy mogą być to stojak na ulotki czy reklama umieszczona na tacce do wydawania drobnych. Podłogowe materiały POS to rożnego rodzaju stoiska, stojaki, kramy, owijki na palety czy potykacze. Materiały POS spotkać można także już na sklepowych półkach pod postacią wobblerów, stopperów czy topperów.

Niezależnie od wyglądu i rodzaju, te wszystkie reklamy łączy ze sobą jeden cel: dotrzeć do klienta.

Wspieranie sprzedaży przy pomocy POS

Jak wykazują badania, aż 2/3 wszystkich decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem emocji. Te same badanie wskazują również, że klienci o wiele chętniej sięgają po markę, która budzi w nich już jakieś skojarzenia i jest im znana. W tym właśnie tkwi siła POS: podświadomie dociera do masowego odbiorcy, zapadając mu w pamięć, nawet jeśli ten nie do końca zdaje sobie z tego sprawę.

Nawet niewielkie placówki o relatywnie niskich nakładach na reklamę mogą sobie pozwolić na POS. To pojęcie mieści w sobie tak wiele różnych form reklamy, że w każdym nawet najmniejszym sklepie można dobrać materiały POS tak, by stosunkowo niskim kosztem osiągnąć maksymalne korzyści.

Przedsiębiorcy muszą także wiedzieć, jak rozważnie i mądrze korzystać z POS. Specjaliści wskazują, że umiar ma tutaj spore znaczenie. Zbyt duże natężenie reklam na małej przestrzeni wywołuje tutaj efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego. Budzi to u odbiorcy reklamy rozdrażnienie, zagubienie i niechęć.

Na materiałach POS może znaleźć się niemal wszystko: zabawne hasło, mądry cytat, rysunek zlogiem marki. Wszystko po to, by dotrzeć do klienta, a najlepiej zapaść w jego pamięć. Wtedy w trakcie zakupów o wiele chętniej sięgnie on po produkty, z którymi miał wcześniej dobre skojarzenia.

Dotrzeć do każdego

Wystarczy sobie wyobrazić materiały POS umiejscowione w popularnym, często uczęszczanym miejscu: dworzec metra, wielki supermarket, centrum handlowe. Teraz można stwierdzić, w jak krótkim czasie reklama w takiej formie jest w stanie dotrzeć do tysięcy, dziesiątek tysięcy potencjalnych klientów.

Kolejną zaletą POS jest niski koszt. Oczywiście, stosowanie tej formy reklamy i tak wiąże się z koniecznością poniesienia pewnych wydatków, jednak są to koszty nieporównywalnie mniejsze, niż wykupienie reklamy w radiu czy telewizji.

Absolutnie nikt nie może zaprzeczyć wysokiej skuteczności materiałów POS. Ich działanie jest tak efektywne, jednak mają one swoje ścisłe grono przeciwników. Wszystko dlatego, że rzeczywiście w otoczeniu człowieka można zauważyć ich nadmiar i przesyt. Wystarczy wyjść na ulicę dowolnego z polskich miast, by zostać zasypanym banerami, ulotkami, broszurami i innymi formami reklamy POS. Jej przeciwnicy wskazują na to, jak bardzo wypacza ona i zniekształca w oczach człowieka środowisko naturalne.

Podsumowanie

Podsumowując, materiały POS mają za zadanie:

-dotarcie do klienta masowego - co znacznie jest ułatwione w często uczęszczanych miejscach i w małych sklepach,

-wzbudzenie w kliencie skojarzeń z marką tak, by następnym razem sięgnął po nią podczas zakupu,

-budowanie pozytywnego wizerunku marki - by zyskać w oczach klientów,

-przez cały rok, niezależnie od pory roku, przykładać się do zwiększenia sprzedaży, zachęcanie klientów.

Materiały POS przeszły długą drogę od kształtu, jaki znamy tylko z historycznych opowieści, aż po dziś. Nie ulega żadnej wątpliwości, że warto je zastosować nawet w niewielkich rozmiarów firmie.

Artykuł powstał przy pomocy firmy Noex.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag sprzedażtag POStag komunikat firmy
To warto przeczytać













RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Luty 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
Serwisy specjalne: