Jak wkroczyć ze startupem na rynek zagraniczny? Weź przykład z CEO Estimote i Zortraxu

PATRONAT MEDIALNY 09-06-2014, 14:25

Polski rynek ma startupom wiele do zaoferowania, o ile umie się tę okazję wykorzystać.

Jakub Krzych – CEO Estimote, jednego z najbardziej znanych na świecie, polskich startupów – aby poznać swojego co-foundera nie musiał nawet ruszać się ze swojego miasta Krakowa. Środki na rozwój pomysłu, który dzisiaj jest jednym z najgorętszych tematów światowych mediów technologicznych, również zdobył w swoim mieście. Nie wspominając o zagranicznych kontaktach, które otworzyły mu drzwi do zasobów amerykańskich inwestorów.

Założyciele Zortraxu – firmy produkującej drukarki 3D, która odniosła ogromny sukces na Kickstarterze i już w pierwszych miesiącach działalności podpisała umowę z firmą Dell – pierwsze kroki również stawiali w tym właśnie mieście. Na konferencji organizowanej w Krakowie po raz pierwszy zaprezentowali swój produkt gotowy do sprzedaży. To właśnie tam spotkali człowieka, dzięki któremu nawiązali współpracę z dwoma firmami zaangażowanymi w pomoc w rozwoju ich produktu.

Po tym momencie w obu przypadkach sprawy potoczyły się szybko – media zagraniczne rozpisywały się o firmach Zortrax i Estimote, ich założyciele podpisywali kontrakty biznesowe i nie musieli specjalnie starać się o inwestora. A wszystko zaczęło się w Krakowie, na Festiwalu Bitspiration.

bitspiration 2014

Czy to naprawdę takie proste?

Tak, pod warunkiem, że się tego chce.

Polski rynek ma startupom wiele do zaoferowania, o ile umie się tę okazję wykorzystać.

Najbliższa nadarzy się już 12-13 czerwca w Krakowie. To właśnie tam trzy lata temu pojawili się przedstawiciele firm Estimote i Zortrax.

W tym roku podczas Festiwalu Bitspiration będziecie mieli okazję osobiście spotkać: 

  • Keitha Teare - współtwórcę serwisu TechCrunch
  • Ashwina Nawin – współtwórcę BitTorrrenta
  • Orkuna Saitoglu – rzecznika deweloperów PayPal
  • Zacka Onisko - szefa rozwoju i marketingu Autodesk
  • Tytusa Cytowskiego – szefa kancelarii Cytowski LLC, wprowadzającej polskie firmy technologiczne na rynek amerykański           
  • Rafała Han – CEO Seed Labs
  • Michała Sadowskiego - CEO Brand24
  • Jakuba Krzycha - CEO Estimote
  • przedstawicieli polskich i światowych mediów technologicznych
  • i wielu innych

Tylko od uczestników zależy, czy chcą i umieją tę okazję wykorzystać. W tym roku nie brakło takich, którzy chcą spróbować swoich sił – rejestracja na tegoroczną konferencję została dzisiaj zamknięta, ale wciąż można zapisać się na darmowe warsztaty z:

  • prowadzenia kampanii na Kickstarterze – prowadzone przez Karolinę Bołądź z Zortraxu i Kamila Adamczyka z IntelClinic
  • otwierania firmy w Stanach Zjednoczonych – prowadzone przez pracników z Cytowski LCC
  • programowania dla dzieci – prowadzone przez dziewczyny z Geek Girls Carrots

Więcej informacji na stronie Festiwalu 


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031