Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zdaniem wielu termin optymalizacja dotyczy tylko pracy pozycjonerów. Tymczasem każdy, kto tworzy treści umieszczane na stronach www ma wpływ na ich widoczność w wyszukiwarce. Właśnie o tym jest darmowy e-book „SEO Content Marketing” od SeoStation.

Na jednym wózku, ale… w dwie różne strony

Duża część działań content marketingowych w Internecie opiera się na sprawnym użyciu słów. Specjaliści ds. promocji piszą teksty, recenzje, wpisy. W znacznej mierze tworzą je w oderwaniu do pracy swoich pozycjonerów lub wynajętych agencji SEO. Ci natomiast zlecają na zewnątrz pisanie artykułów zawierających słowa kluczowe mające pomóc w optymalizacji serwisu. A przecież każda ze stron osiągnęłaby dużo lepsze efekty współpracując ze sobą. Tu pojawia się kluczowy problem – mało wiemy o naszych metodach i specyfice pracy. Nie komunikujemy się ze sobą. Pozycjonerzy niechętnie dzielą się swoją wiedzą, a jeśli już, to używają technicznego języka. Dla marketingowców SEO, to czarna magia, więc „lepiej ją zostawić specjalistom i niech każdy robi swoje”. Tym samym wracamy do punktu wyjścia.

Kto odpowiada za „relacje z Google”?

Każdy, kto zarządza treściami na stronie - czy tego chce, czy nie. Dlatego właśnie brak współpracy między SEO-wcem i marketingowcem zawsze odbija się na kondycji witryny.
Z tej przyczyny warto, żeby marketingowcy posiadali chociaż podstawowe informacje na temat doboru słów kluczowych, optymalizacji materiałów promocyjnych pod kątem SEO i mierzenia efektów działań. Przede wszystkim, żeby zdawali sobie sprawę, że ze wszystkich materiałów umieszczanych w obrębie witryny da się „wycisnąć” dodatkowe korzyści SEO. I nie chodzi tu już tylko teksty zawierające odpowiednie „keywordsy”, ale również materiały wideo, infografiki, bannery…

Właśnie na tych tematach skupia się e-book „SEO Content Marketing” przygotowany przez SeoStation, narzędzie, które od 2011 roku umożliwia wygodne monitorowanie efektów pozycjonowania. Czytelnicy znajdą w nim praktyczne porady dot. typów tekstów, narzędzi służących do planowania „dobrych tekstów”, sposobów linkowania czy zlecania i promocji materiałów. W środku zaprezentowano również wypowiedzi ekspertów z branży copywriterskiej.

E-booka „SEO Content Marketing” można pobrać za darmo tutaj.

SEO Content Marketing

O e-booku

Wspomniana publikacja została stworzona przez Martę Gryszko i Karolinę Gudecką. Pierwsza z autorek od wielu lat prowadzi bloga o pozycjonowaniu i tworzy kursy SEO. Druga  od 2009 roku pracuje w branży marketingu internetowego. Dzięki takiemu połączeniu sił, w e-booku zaprezentowano pełne spojrzenie na temat doboru i optymalizacji treści na witrynach.

Z tego względu e-book jest przeznaczony zarówno dla SEO-wców, jak i specjalistów ds. marketingu i promocji, osób zarządzających treściami na stronach czy właścicieli witryn internetowych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag SEOtag patronat DItag ebooktag content marketing