Jak uwieść Google dobrymi treściami?

PATRONAT MEDIALNY 27-09-2016, 06:41

Zdaniem wielu termin optymalizacja dotyczy tylko pracy pozycjonerów. Tymczasem każdy, kto tworzy treści umieszczane na stronach www ma wpływ na ich widoczność w wyszukiwarce. Właśnie o tym jest darmowy e-book „SEO Content Marketing” od SeoStation.

Na jednym wózku, ale… w dwie różne strony

Duża część działań content marketingowych w Internecie opiera się na sprawnym użyciu słów. Specjaliści ds. promocji piszą teksty, recenzje, wpisy. W znacznej mierze tworzą je w oderwaniu do pracy swoich pozycjonerów lub wynajętych agencji SEO. Ci natomiast zlecają na zewnątrz pisanie artykułów zawierających słowa kluczowe mające pomóc w optymalizacji serwisu. A przecież każda ze stron osiągnęłaby dużo lepsze efekty współpracując ze sobą. Tu pojawia się kluczowy problem – mało wiemy o naszych metodach i specyfice pracy. Nie komunikujemy się ze sobą. Pozycjonerzy niechętnie dzielą się swoją wiedzą, a jeśli już, to używają technicznego języka. Dla marketingowców SEO, to czarna magia, więc „lepiej ją zostawić specjalistom i niech każdy robi swoje”. Tym samym wracamy do punktu wyjścia.

Kto odpowiada za „relacje z Google”?

Każdy, kto zarządza treściami na stronie - czy tego chce, czy nie. Dlatego właśnie brak współpracy między SEO-wcem i marketingowcem zawsze odbija się na kondycji witryny.
Z tej przyczyny warto, żeby marketingowcy posiadali chociaż podstawowe informacje na temat doboru słów kluczowych, optymalizacji materiałów promocyjnych pod kątem SEO i mierzenia efektów działań. Przede wszystkim, żeby zdawali sobie sprawę, że ze wszystkich materiałów umieszczanych w obrębie witryny da się „wycisnąć” dodatkowe korzyści SEO. I nie chodzi tu już tylko teksty zawierające odpowiednie „keywordsy”, ale również materiały wideo, infografiki, bannery…

Właśnie na tych tematach skupia się e-book „SEO Content Marketing” przygotowany przez SeoStation, narzędzie, które od 2011 roku umożliwia wygodne monitorowanie efektów pozycjonowania. Czytelnicy znajdą w nim praktyczne porady dot. typów tekstów, narzędzi służących do planowania „dobrych tekstów”, sposobów linkowania czy zlecania i promocji materiałów. W środku zaprezentowano również wypowiedzi ekspertów z branży copywriterskiej.

E-booka „SEO Content Marketing” można pobrać za darmo tutaj.

SEO Content Marketing

O e-booku

Wspomniana publikacja została stworzona przez Martę Gryszko i Karolinę Gudecką. Pierwsza z autorek od wielu lat prowadzi bloga o pozycjonowaniu i tworzy kursy SEO. Druga  od 2009 roku pracuje w branży marketingu internetowego. Dzięki takiemu połączeniu sił, w e-booku zaprezentowano pełne spojrzenie na temat doboru i optymalizacji treści na witrynach.

Z tego względu e-book jest przeznaczony zarówno dla SEO-wców, jak i specjalistów ds. marketingu i promocji, osób zarządzających treściami na stronach czy właścicieli witryn internetowych.


Tematy pokrewne:  

tag SEOtag patronat DItag ebooktag content marketing
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031