Jak stworzyć stronę internetową, żeby uniknąć problemu porzuconego koszyka?

12-09-2017, 11:04

W dzisiejszych czasach sklepy internetowe wychodzą na prowadzenie jeśli chodzi o swój procent udziału na płaszczyźnie szerokiego pojęcia robienia zakupów. Bez problemu możemy zakupić w sieci wszystko czego dusza zapragnie i oczywiście pozwolą na to środki w naszym portfelu. Największym problemem zatem jest taki twór jak porzucony koszyk.

Potwierdzone już jest to, że większość osób, która robi zakupy w internecie nie finalizuje swojej transakcji. Powodów jest kilka i postaram się je jak najlepiej opisać oraz przy tym odpowiedzieć na pytanie jak stworzyć stronę internetową, aby była przyjazna dla klienta i zachęcała go do powrotu.

XXI wiek to czas ogromnego postępu technologicznego i era, które można scharakteryzować mottem „czas to pieniądz”. Dlatego wszystkie błędy i rady będą bazował na tym, żeby jak najbardziej usprawnić, uprościć i uprzyjemnić zakupy w e-sklepie.

 

Czego klienci nie lubią?

  • zbyt dużej ilości kroków do celu, czyli sfinalizowania zakupu:

Droga do celu powinna być prosta i intuicyjna. Jednym z takich udogodnień dla klienta jest dodawanie produktów do koszyka z poziomu widoku wszystkich produktów. Zastanówcie się ile z Was nie lubi przechodzić na stronę produktu i później z cofać się do strony głównej kategorii produktu. Dobrym pomysłem jest również pokazywanie klientowi ile kroków dzieli go od ostatecznego kliknięcia przycisku „Zamawiam”.

  • konieczności zakładania konta:

Sam jako częsty klient w internetowych sklepach cenię sobie możliwość robienia zakupów bez tworzenia kont. Oczywistym jest, że sklepy bardzo by chciały żeby klienci tworzyli konta, jednak trzeba ich troszkę do tego zachęcić, najlepszym sposobem jest udostępnienie kodu rabatowego przy założeniu konta na następne zakupy. Jeśli widzę taką opcję i wiem, że mógłbym do sklepu wrócić to chętnie konto zakładam, bo przecież kto nie lubi promocji, prawda?

  • braku możliwości wyboru sposobu płatności

Kiedy klient dojdzie już do tego momentu, że chce zapłacić za produkt a nie zobaczy interesującej go opcji płatności i dane do płatności musi odczytać z e-maila i ręcznie wpisywać w przeglądarce chcąc płacić przez bankowość elektroniczną, to również się zniechęci, bo w końcu chcemy usprawnić sklep. Usprawnienie to polega na umożliwieniu interesantowi wyboru szeregu płatności np. PayPal, PayU, dotpay, no i oczywiście płatności za pobraniem. Ludzie uwielbiają płacić za pobraniem, bo kiedy klikają w przycisk wiedzą, że ich zamówienie od razu trafi do realizacji.

  • braku możliwości wyboru sposobu dostawy

Podobna sytuacja, która pojawia nam się w wyborze sposobu płatności, działa to na tej samej zasadzie. Sklepy internetowe bardzo często podpisują umowy partnerskie z firmami kurierskimi, co pozwala im na wysyłanie paczek do klientów w interesujących cenach.

 

No dobrze, wiemy co robić i jak zaprojektować stronę internetową żeby spodobała się klientowi i zachęcała go do zakupu. Co robić, gdy użytkownik porzuci koszyk?

Jednym ze sposobów jest zapisanie koszyka i umożliwienie wznowienia zakupów z wcześniej stworzonym koszykiem, ponieważ klienci często odkładają zakupy na później. Dobrym sposobem też może okazać się możliwość dodawania produktów do „ulubionych”, wtedy klient może wejść na odpowiednią stronę i od razu dodawać produkty do koszyka, bez konieczności wertowania setek podstron sklepu.

Kolejnym sposobem na walkę z porzuconym koszykiem są odpowiednio przygotowane kampanie marketingowe, które skierowane są na konkretny „target”. W takich działaniach bardzo pomóc może usługa Google AdWords i oczywiście Google Analytics – to jest podstawowe narzędzie jeśli chcemy poznać klientów naszego sklepu. Kampanie mailingowe również mogą okazać się dobrym sposobem na wygraną ze zmorą porzuconego koszyka. Żaden z nas nie lubi oczywiście spamu, ale maile ze specjalnymi ofertami i kuponami rabatowymi jak najbardziej.

Według statystyk koszyk jest porzucany przez prawie 70% osób odwiedzających sklepy internetowe. Dzieje się tak, ponieważ konkurencja jest duża i żeby porównać ceny wystarczy wrzucić odpowiednie hasło w Google i odwiedzić kilka sklepów, stworzyć zamówienie, porównać ceny dostawy i voilà! Oczywiście sam jestem takim użytkownikiem, który lubi porównywać ceny i mieć wybór, jednak cena nie jest ostatecznym kryterium wyboru, ale na pewno jednym z głównych. My klienci lubimy robić zakupy w ładnych miejscach, ładne i dopracowane sklepy internetowe mają przewagę nad tymi stworzonymi ładnych klika lat temu i zapomnianych przez webmasterów.

Podsumowując głównym czynnikiem jest tutaj umiejętne projektowanie stron internetowych oraz optymalizacja procesu zakupowego, które pozwolą ograniczyć ten problem nieszczęsnego porzuconego koszyka i zwiększyć przychody e-sklepu.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać












RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.