Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Strona internetowa firmy jest jej wizytówką. Często jest też jednym z pierwszych miejsc gdzie klient czy kontrahent styka się z twoim przedsiębiorstwem, dlatego też tak ważne jest, jakie owa strona internetowa zrobi na nim wrażenie. Każdy z nas wie, jak ważne jest pierwsze wrażenie i jak łatwo coś zepsuć w ciągu tych pierwszych kilku minut znajomości. Podobnie jest z firmową stroną internetową: nie trzeba wcale wiele, by była nudna i nijaka. A przecież nie o to chodzi, by zniknęła w tłumie: ma być rozpoznawalna i zapadać w pamięci, by klienci i kontrahenci na nią wracali, budowali sobie pozytywne zdanie o firmie i korzystali z naszych usług. Jak jednak osiągnąć coś takiego? Co możesz zrobić, aby twoja strona internetowa była popularna i atrakcyjna? Jak przyciągnąć ludzi i utrzymać ich uwagę na dłużej?

webdesign

1. Zatrudnij grafika

Rozpoznawalność jest kluczem. A najłatwiej zbudować rozpoznawalność na bazie charakterystycznego loga, symbolu czy koloru. Nawet dziecko wie, co znaczy żółte M albo trzy paski. Nawet jeśli nie celujesz tak wysoko jak wspomniane formy, powinieneś mieć jakiś znak graficzny, który będzie kojarzony z twoją firmą i pozwoli zbudować jej rozpoznawalność.

2. Zainwestuj w projekt

Ciekawie zaprojektowana strona internetowa to rzecz na wagę złota, Graficy specjalizujący się w tego typu projektach słono sobie liczą za swoje usługi i skorzystanie z gotowego szablonu może wydawać się kuszące, jeśli jednak chcesz, by twoja strona naprawdę przyciągała uwagę, skorzystaj z usług specjalisty. Projektant zapewnia nie tylko ciekawe grafiki i odpowiednie fonty, ale zepnie projekt w jedną całość, by strona była spójna i stanowiła zamkniętą całość.

3. Posegreguj informacje

Przejrzystość informacji na stronie to coś, co tygryski lubią najbardziej. I nie tylko tygryski - również klienci szukający konkretnych informacji będą zadowoleni, gdy zarówno w zakładce “kontakt”, jak i “jak do nas trafić” znajdzie się adres, godziny otwarcia, numer telefonu i mail kontaktowy. Ile razy próbowałeś dowiedzieć się, do której jest czynna twoja ulubiona restauracja, a gdy już znalazłeś tę informację nie wiedziałeś, do kogo dzwonić, by zamówić jedzenie z dostawą do domu? Dzięki umieszczaniu klarownych informacji w wielu miejscach na stronie oszczędzisz im tegp typu sytuacji.

4. Aktualizuj treści

Nie ma nic gorszego niż nieaktualna strona internetowa. Zmiana godzin otwarcia czy telefonu kontaktowego na stronie firmy zajmuje trzy minuty, a dzięki temu klienci nie będę zaskoczeni sprzecznymi informacjami. Uaktualniaj oferty sezonowe i raz na jakiś czas wrzucaj nowe treści, nawet jeśli działania firmy nadal pozostają takie same. Dzięki temu potencjalni klienci będą wiedzieć, żer strona jest aktualna i że podane na niej informacje są aktualne.

5. Dbaj o serwer

Strona internetowa to nie tylko jej widoczne elementy, takie jak grafika i informacje. To również domena, serwer i kilka innych technikaliów, których większość z nas nie rozumie. Ważne jest jednak, by nie zbywać ich machnięciem ręki. Serwer jest sercem strony - i to dosłownie. Jeśli padnie albo zostanie odłączony od Internetu, strona zniknie. Dlatego tak ważnym zagadnieniem przy budowaniu witryny jest hosting stron internetowych, dzięki któremu dostajemy usługi serwerowe od profesjonalnej firmy IT zajmującej się prowadzeniem i obsługą serwerów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag strona internetowatag nolstag forever