Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Odpowiednia optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO, to podstawa skutecznego pozycjonowania. Co obejmuje SEO i jak je robić dobrze, aby strona internetowa odniosła sukces w Niemczech?

seo niemcy

Kwestie zasadnicze

SEO obejmuje szereg działań, które umożliwiają stronie www zajęcie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki. W konsekwencji serwis staje się lepiej widoczny, co przekłada się na większe zainteresowanie nim wśród potencjalnych klientów. To zaś pozwala zwiększyć sprzedaż.

Nie dziwi zatem fakt, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług agencji marketingowych, które świadczą SEO. Część podmiotów tego typu oferuje nie tylko SEO krajowe, ale i zagraniczne. Szczególnie dużą popularnością cieszą się działania dedykowane na rynek niemiecki. Wiele polskich wybiera bowiem Niemcy jako kierunek swojej zagranicznej ekspansji. Jak jednak dobrze robić SEO na Niemcy? O czym pamiętać i czego się wystrzegać?

Największym wyzwaniem w przypadku SEO na Niemcy jest specyfika języka. W przypadku tzw. technicznego SEO wytyczne są bowiem podobne, niezależnie od tego, czy przedsiębiorca chce zaistnieć w polskich, niemieckich, czy może angielskich wynikach wyszukiwania. Stąd tak ważną kwestią jest prawidłowy dobór słów kluczowych.

Decydując się na niemiecką wersję językową strony internetowej, dotrzeć można do klientów aż z pięciu krajów – Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Belgi, i Liechtensteinu. Warto jednak pamiętać o niuansach językowych – w każdym z tych państw wersja języka niemieckiego jest nieco inna. Jeśli więc chcemy dotrzeć do najszerszego grona odbiorców, warto wybrać wariant, jakim posługują się obywatele Niemiec.

Istotny jest również kontekst. Jedno polskie słowo może mieć kilka odpowiedników w języku niemieckim, które stosuje się w zależności od okoliczności. Dobrym przykładem jest „sklep”, który na język niemiecki można przetłumaczyć jako Geschäft, Kaufhaus czy też Laden. To, która z opcji zostanie wybrana, zależy właśnie od kontekstu oraz tego, jakiego wariantu najczęściej używa grupa docelowa klienta.

Dlaczego SEO na Niemcy warto zlecić specjalistom?

W porównaniu z Polską działania SEO w Niemczech są trudniejsze. Wiąże się to z dużą liczbą domen z długą historią, które zajmują wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Ich wyprzedzenie jest zatem wymagającym zadaniem, które trudno osiągnąć na własną rękę. Dlatego warto zlecić je specjalistom.

Co więcej, zdobywanie linków (jedno z działań przeprowadzanych w ramach SEO) w Niemczech wymaga zaawansowanych strategii. Liczba publicznych miejsc, w których można zamieszczać odnośniki, jest bowiem mocno ograniczona. Bez ekspertów w tej dziedzinie trudno więc będzie osiągnąć pożądane rezultaty.

Niemcy to ogromny rynek zbytu, który przyciąga przedsiębiorców z różnych krajów. Żeby odnieść na nim sukces, warto zainwestować w odpowiednie działania promocyjne. Skuteczne SEO pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż. Należy jednak pamiętać, że musi ono odpowiadać specyfice rynku niemieckiego.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag SEOtag Niemcy