Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook to najgorętszy serwis społecznościowy tego roku. Na świecie używa go już 600 milionów osób, w tym 8 milionów Polaków. Potencjał Facebooka z powodzeniem można wykorzystać w działaniach rekrutacyjnych. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na to, jak docierać do kandydatów za pomocą tego popularnego portalu.

Strona firmy na Facebooku

Facebook oferuje możliwość nieodpłatnego założenia profilu firmy na portalu. Część firm, oprócz ogólnego profilu firmy lub marki, tworzy także specjalne profile, które koncentrują się tylko na kwestiach związanych z karierą i rozwojem zawodowym w ich organizacji. Na takich stronach publikowane są informacje dotyczące życia w firmie, imprez integracyjnych, szkoleń oraz przede wszystkim nowych ofert pracy.

Strona na Facebooku to dobry sposób na dotarcie do tzw. "pasywnych kandydatów", którzy nie odwiedzają portali z ogłoszeniami i nie poszukują aktywnie pracy, ale są ciekawi, jak pracuje się w innych firmach. Zainteresowanie takiego kandydata środowiskiem pracy w naszej firmie lub odpowiednią ofertą może zaowocować złożeniem przez niego aplikacji.

Zakładka z ofertami pracy na profilu firmy

Facebook umożliwia wzbogacenie profilu firmy o dodatkowe aplikacje. Ciekawym pomysłem jest dodanie do profilu aplikacji, która wyświetla aktualne oferty pracy w naszej firmie.

Dzięki takiej zakładce użytkownicy Facebooka mogą szybko przejrzeć nasze oferty pracy bez konieczności opuszczania portalu.

Rekrutacja przez polecenie

Dzięki Facebookowi możemy efektywnie dotrzeć z ofertą pracy do znajomych naszych pracowników. Jest duża szansa, że wśród znajomych zatrudnionego w firmie programisty, jest dużo innych, dobrych programistów. Możemy poprosić takiego pracownika o to, by dodał odnośnik do oferty pracy na swojej facebookowej tablicy. Być może ktoś z jego znajomych właśnie szuka nowych wyzwań.

By zmotywować pracowników do aktywnego dzielenia się ofertami pracy w swoim gronie znajomych na Facebooku, warto zaoferować nagrodę dla osoby, z której polecenia trafił do nas najlepszy kandydat. Pozwoli nam to zmniejszyć ryzyko złego zatrudnienia oraz radykalnie obniżyć koszt rekrutacji.

Kampania rekrutacyjna

Jeśli chcemy, by komunikat o nowej rekrutacji dotarł do szerokiego grona użytkowników Facebooka, możemy zdecydować się na wykupienie kampanii rekrutacyjnej w portalu. Podczas kampanii, w prawej kolumnie na Facebooku pojawi się nasza kreacja reklamowa zachęcająca do udziału w rekrutacji oraz przekierowanie do formularza aplikacyjnego.

Kampanie rekrutacyjne mogą być precyzyjnie kierowane po różnego rodzaju danych demograficznych, lokalizacjach oraz zainteresowaniach i wykształceniu użytkowników, co daje nam możliwość dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej. Tego typu kampanie to świetny sposób na rekrutacje na stanowiska, które regularnie rotują.

Wszystko wskazuje na to, że Facebook to nie chwilowa moda, ale usługa, z której będzie korzystało coraz więcej osób w różnym wieku i z różnych środowisk. To sprawia, że nie można zapomnieć o Facebooku, planując działania rekrutacyjne w internecie w roku 2011. Ten rok z całą pewnością będzie "rokiem Facebooka".

Kuba Filipowski

Współzałożyciel firmy Humanway oferującej system do rekrutacji, który radykalnie obniża koszty i usprawnia proces pozyskiwania pracowników.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Humanway.pl