Jak reklamować firmę budowlaną w Internecie?

18-09-2014, 20:26

Firmy budowlane z reguły nie skupiały się na reklamie w sieci lub wojażach internetowych. Jeszcze kilka lat temu nie każdy koncern budowlany miał swoją stronę internetową. Dziś - w dobie Internetu i social media oraz ogólnego boomu na to, co wirtualne - firmy budowlane wkroczyły znacznie głębiej w czeluści online, szukając tam klientów. Jednak posiadanie strony internetowej przez firmę budowlaną to nie koniec wojaży - pozostaje jeszcze internetowa reklama, która dla budowlanych specjalistów może być ogromnym problemem.

Dlaczego problemem? Wynika to z faktu zupełnie innego podejścia. W sieci wszystko jest wirtualne i kieruje się swoimi prawami, często niezrozumiałymi przez specjalistów od remontów, budowania lub wyburzania. Internet jednak daje wielkie możliwości, jednocześnie gwarantując dostęp do kolejnej, dość dużej i z dnia na dzień powiększającej się rzeszy klientów zainteresowanych usługami budowlanymi. To zmusiło firmy budowlane do wtargnięcia na internetowy grunt. Grunt bardzo grząski, pełen zawiłości i kierujący się swoim kodeksem działań (oczywiście nieformalnym).

Skoro wiemy już, że firmy budowlane XXI wieku muszą reklamować się w sieci, aby przetrwać i zdobywać nowe kontrakty pochodzące także od tych klientów, którzy pierwsze swoje myśli dotyczące usług budowlanych wpisują w wyszukiwarkę Google - czas wymienić kilka sposobów, w jaki sposób budowlaniec może zareklamować swoje usługi.

Reklama firmy budowlanej w Internecie 

  • Strona internetowa i optymalizacja - sama strona internetowa traktowana jest jako wizytówka. Tak było kilka lat temu. Dziś portal budowlany to powinna być ciągle aktualizowana wizytówka firmy, z galerią, obszerną ofertą, opiniami zadowolonych klientów i budowlanym blogiem. Strona powinna być przejrzysta i czytelna dla klientów. Co zmieniło się na przestrzeni lat? Większe skupienie nad optymalizacją strony względem wyszukiwarek (zwłaszcza Google). Wiele stron bez optymalizacji ginie w czeluściach wyników wyszukiwania - firmy budowlane zaczynające lub kontynuujące swoje internetowe podboje powinny wykorzystać potencjał optymalizacyjny i dostosować swoją stronę do fraz, które przyniosłyby ruch. Zwykle frazami są usługi budowlane lub specjalistyczna nomenklatura, którą będą znać tylko zdecydowani na skorzystanie z usługi klienci.
  • Usługa e-mailingu - kolejny sposób na dotarcie do grona potencjalnych odbiorców. Załóżmy, że firma budowlana ma już piękną stronę, która jest solidną wizytówką online. Załóżmy też, że firma wyświadcza usługi na obszarze województwa mazowieckiego (można również ograniczać się do miast). W takiej sytuacji właściciel firmy budowlanej powinien wykupić usługę wysyłania wiadomości e-mail do ludzi potencjalnie zainteresowanych usługą (ale tylko do odbiorców o odpowiednim przedziale wiekowym, dzieci raczej nie zainteresują się usługą remontu). Jak znaleźć taką bazę? Najlepszym rozwiązaniem jest kontakt i współpraca z administratorami regionalnych forów. Można również pokusić się o wykupienie mailingu na forach budowlanych. Uwaga - aby mailing był legalny, baza powinna być zebrana za aprobatą userów i być zarejestrowana w GIODO.
  • Bazy firm budowlanych - dodawanie własnej strony do tematycznych baz budowlanych to kolejna porada na marketing internetowy. W tym miejscu polecamy portal: wagaciezka.biz. Często bazy tego typu, pozwalają na znacznie więcej, niż tylko wpis, na dobrej klasy portalu można stworzyć również własną mini stronę reklamową. Ponadto portale tego typu często oferują publikacje premium + nakierowanie ruchu na wizytówkę, dzięki czemu klient ma szansę pozyskać realne zapytania. W przypadku „wagiciezkiej”, sprawdź zakładkę: http://wagaciezka.biz/strony/wyszukiwarka-firm.
  • Bannery i linki sponsorowane - ta forma reklamy powinna być wykupowana tylko na tematycznych i często odwiedzanych przez internautów stronach. Banner na forum budowlanym lub regionalnym, link sponsorowany w widocznym miejscu - to zwiększa widoczność strony firmowej w sieci, jednocześnie pozwalająca budowlańcom dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów.

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.