Jak przygotować sklep internetowy do świąt?

redakcja 15-10-2010, 19:28

Okres przedświąteczny to wyzwanie nie tylko dla poszukujących prezentu. Jest to „gorący czas” także dla sprzedawców. Sklepy internetowe już teraz powinny rozpocząć przygotowania do najpracowitszych tygodni w całym roku. Oto kilka podpowiedzi, jak przyciągnąć klienta, zostawiając konkurencję w tyle.

Oferta specjalna na święta

Praktycznie w każdej branży znajdują się produkty najchętniej kupowane jako prezenty świąteczne. Przykładowo, wśród kosmetyków dla pań zwykle najpopularniejsze są gwiazdkowe edycje perfum, natomiast wśród męskiej części populacji od lat królują wody po goleniu.

Sklep internetowy musi więc stworzyć na tyle bogatą ofertę, by klient miał szeroki wybór zarówno tych tradycyjnych, jak również mniej znanych produktów. Warto także zadbać o ich właściwą, utrzymaną w świątecznej tonacji ekspozycję, analogicznie jak w przypadku tradycyjnych punktów handlowych. Nie wolno zapominać o tzw. upominkach okazjonalnych, stanowiących doskonałe uzupełnienie zakupionego podarunku. Pamiętajmy, iż wielu klientów samodzielnie przygotowuje świąteczne zestawy składające się z kilku niezależnych produktów.

>> Czytaj też: Jak sprawdzić, czy sklep internetowy jest wiarygodny?

Dostępność i przesyłka

Jedną z głównych bolączek sklepów internetowych jest logistyka, szczególnie w napiętym okresie przedświątecznym. Wystarczy minimalny błąd na linii dostawca - sklep lub sklep - kurier, a czas realizacji zamówienia może wydłużyć się nawet o kilka dni. Wtedy istnieje realne zagrożenie, że zamówiony produkt dotrze dopiero po świętach. Aby tego uniknąć, należy dobrze zabezpieczyć stany magazynowe. Zazwyczaj świętom towarzyszą obfite opady śniegu, opóźnienia trwają nawet kilka dni, a my mamy niewielki wpływ na termin dostarczenia. Dobrą praktyką w takich sytuacjach jest wcześniejsze poinformowanie klienta o tym, że jego zakupy mogą nie dotrzeć przed gwiazdką.

Przypomnij o sobie klientowi

Sonda
Jeśli jesteś właścicielem sklepu online, to czy rozpocząłeś już kampanię promocyjną przed
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Najpóźniej miesiąc przed świętami warto przypomnieć klientowi o naszym sklepie. Od tego powinny rozpocząć się wszelkie działania marketingowe. Stały klient jest skarbem dla każdego biznesu, internetowego także. Najlepiej dla nas, gdy klient zaczyna myśleć o prezencie i widzi właśnie nasz sklep. W tym celu można przekazać mu bony rabatowe lub specjalne zniżki, tak aby od razu zaangażować go do zakupów w naszej witrynie. Gusta konsumentów są stałe, dlatego jeśli klient kupi u nas prezent mikołajkowy, poznajemy, jakie ma upodobania. Dzięki temu na gwiazdkę możemy mu zaoferować coś, co naprawdę go interesuje. Należy jednak pamiętać, aby nie oferować klientowi tego, co wcześniej kupił - mówi Łukasz Krasnopolski z WebSmarty.

Kampania w wyszukiwarkach

O tradycyjnym pozycjonowaniu możemy już zapomnieć. Jest to proces, który trwa cały rok. Na pewno nie przyniesie on wymiernych efektów sprzedażowych, jeśli będziemy starać się o wysokie miejsce w wyszukiwarkach wyłącznie przed świętami. Znacznie lepszym pomysłem jest zrealizowanie kampanii reklamowej z wykorzystaniem narzędzi, za pomocą których możemy wykupić szybko reklamę.

Najbliższe otoczenie

Coraz więcej sklepów pozyskuje klientów z najbliższej okolicy. Każdy przecież ma swoją siedzibę lub punkty odbioru osobistego. W tym celu warto zastosować niestandardową akcję informacyjną, skupioną na najbliższe otoczenie. Wtedy mamy do zaoferowania dostępność „od ręki” oraz niższe ceny od tych, jakie są w tradycyjnych sklepach.

Działaj kompleksowo

Nie należy ograniczać się do jednej formy marketingu. Analiza historii dotychczasowych zakupów może nam pomóc w określeniu grupy docelowej oraz uzupełnieniu aktualnej oferty. Często jednym ze sposobów na zdobycie klienta mogą okazać się oryginalne, niecodzienne działania promocyjne. Warto więc czerpać inspirację z zagranicznych serwisów internetowych.

>> Czytaj też: Dedykowana chmura rozwiązaniem dla sklepów internetowych?


Następny artykuł » zamknij

HP zatrudnia dyrektora Nokii

Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Czerwiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930