Jak powinny wyglądać opisy produktów w sklepie internetowym?

26-06-2018, 06:54

Czym się różni dobry sklep internetowy od złego? Czynników jest wiele, jednak jednym z nich są bez wątpienia opisy produktów. I piszemy to nie tylko z punktu widzenia klienta, ale również googlowskich bootów.

mat partnera

Kupowanie kota w worku

Gdy idziesz do sklepu stacjonarnego, dokładnie widzisz co chcesz kupić. Możesz przymierzyć bluzkę, otworzyć torbę, włączyć laptopa i każdą z tych rzeczy obejrzeć ze wszystkich stron. W internecie tak dobrze niestety nie ma. Kupujemy „na oko”, bowiem nie możemy fizycznie dotknąć towaru. Jesteśmy zdani tylko na to, co widzimy i na opis. A ten niestety czasem jest bardzo skromny. Postaw się na miejscu swoich klientów. Chciałbyś kupić bluzkę zbyt dużą, bo nie było tabelki rozmiarów? Z pewnością nie. Dlatego opisy produktów w sklepie internetowym są tak ważne. Przede wszystkim dają klientowi jasną wiadomość - „u nas zakupy są przejrzyste”. Klient wie co kupuje, przez co chętniej to zrobi. Jeżeli zapomnisz o opisach produktów, tracisz wielu potencjalnych nabywców.

Opisy produktów - ważne pod kątem SEO

Jednak nie chodzi tylko i wyłącznie o wygodę klientów, choć to bardzo ważne zadanie. Opisy produktów mają pomóc ci również w wypozycjonowaniu strony. Jak myślisz, dlaczego twoja konkurencja jest wyżej w wyszukiwarce Google? Ponieważ o to dba. Ty również możesz zadbać, nie wydając od razu majątku na współpracę z agencją marketingu internetowego. Zacznij więc od opisów produktów, co możesz zrobić sam.

Autorskie treści siłą opisu

Musisz tylko pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które sprawią, że twoja strona będzie lepiej widoczna. Najważniejsza brzmi: „nie kopiuj treści”. Wszyscy lubimy gotowce, jednak pod kątem SEO są one najgorszą rzeczą z możliwych. Wiele sklepów internetowych, być może także i twój, bierze gotowe opisy ze strony producenta lub kopiuje je od konkurencji. Z prawnego punktu widzenia nie jest to zbrodnia, jednak z punktu widzenia pozycjonowania już tak. Google nie lubi powtarzających się treści i sklepy, które mają identyczne opisy produktów muszą się liczyć z tym, że ich pozycja nie będzie zbyt wysoka. Co więc robić? Pisać je samemu. Jedak trzeba to robić w odpowiedni sposób, tak, by zarówno klient, jak i googlowskie booty były zadowolone.

Zasady pisania opisów

Jak już pewnie się domyślasz, Google premiuje te strony, które mają rozbudowane opisy w każdej kategorii. Każdy z produktów jaki sprzedajesz powinien mieć dwa rodzaje opisów: krótki oraz długi. Jak powinny one wyglądać, tłumaczy Jakub Wasielewski z Agencji SEO The First. - W głównym opisie (tym krótszym) powinieneś zawrzeć najważniejsze informacje dotyczące produktu używając słów kluczowych. Jego objętość nie powinna przekraczać 1000 znaków ze spacjami. Z kolei w opisie dodatkowym (dłuższym) im więcej zawrzesz danych, tym lepiej. Pamiętaj, by umieścić w nim: cechy charakterystyczne produktu, oczekiwania odbiorców, numer produktu, korzyści wynikające z zakupu oraz słowa kluczowe. Ważne jest, by opis produktu był przedstawiony w przystępnej formie (podział na sekcje, estetyczny wygląd) oraz pisz prostymi, krótkimi zdaniami – mówi ekspert SEO.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać

fot. Archos











comments powered by Disqus
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.