Jak otrzymać zwrot pieniędzy za opóźnienia na lotnisku?

15-08-2018, 17:41

Wakacyjne miesiące to czas, w którym nawet osoby na co dzień niekorzystające z podróży samolotami decydują się na ten wygodny, ale zarazem drogi środek transportu.

mat partnera

Chociaż firmy lotnicze z reguły starają się zapewnić klientom jak najlepsze warunki, czasami z różnych powodów dochodzi do sytuacji, w których klient zostaje narażony na niepotrzebne nerwy, stratę czasu oraz pieniędzy.

Co zrobić jeżeli samolot się spóźnił?

O ile kilkuminutowe opóźnienie w przylocie lub odlocie samolotu raczej nie stanowi większego problemu, to zdarzają się wielogodzinne opóźnienia i wówczas mogą powodować rozmaite komplikacje. Przykładem może być sytuacja, w której pasażer musi w określonym terminie dolecieć gdzieś w związku ze spotkaniem o dużym znaczeniu. Jeżeli samolot opóźni się kilkanaście lub kilkadziesiąt minut, taka osoba może ponieść naprawdę dotkliwe straty.

Na szczęście okazuje się, że zawsze można walczyć o odszkodowanie za opóźnienie lotu. Zainteresowanie takimi usługami rośnie praktycznie z roku na rok i nikogo to nie powinno dziwić, skoro według wskaźników niektóre linie lotnicze nie dotrzymują terminów aż dla 30% wszystkich obsługiwanych lotów!

Kalkulator odszkodowań za opóźniony samolot

Na stronie AirClaims - Flight Delay Compensation Specialists można znaleźć nowoczesny kalkulator, który umożliwia obliczenie wysokości odszkodowania nawet tym osobom, które nie znają się na takich sprawach. Pierwszym krokiem powinno być więc odwiedzenie tej witryny i użycie intuicyjnego kalkulatora odszkodowań. Dużym udogodnieniem dla wszystkich osób, które myślą o walce o swoje pieniądze jest to, że nie ponoszą żadnych kosztów procesu. Wszystkimi sprawami zajmą się specjaliści z firmy walczącej o odszkodowania za opóźnione loty. Dodatkowo nie trzeba się śpieszyć ze zgłoszeniem takie sprawy, gdyż można starać się o pieniądze dla wszystkich opóźnionych lotów, które miały miejsce w ciągu ostatnich sześciu lat.

Kiedy warto próbować otrzymać pieniądze od linii lotniczych?

Najczęstszą sytuacją, w której niezadowoleni pasażerowie próbują otrzymać rekompensatę od firm lotniczych jest opóźniony lot, jednak lista podobnych sytuacji jest o wiele dłuższa. Obejmuje ona również anulowane przeloty i zakazy wejścia na pokład z powodu braku wolnych miejsc pomimo sprzedania klientowi biletu.

Niestety, zdarzają się również sytuacje, w których firma nie będzie mogła pomóc klientowi odzyskać pieniędzy. Ich przykładem może być wystąpienie klęsk żywiołowych, gdyż linie lotnicze nie mają wpływu na takie sytuacje. Nie można również pozywać firmy jeżeli do opóźnień w lotach przyczyniły się tornada, huragany lub ciężkie opady śniegu. Zawsze natomiast warto skontaktować się ze specjalistami od odszkodowań i omówić konkretny przypadek, szczególnie że klient nie ponosi żadnych opłat, a może jedynie zyskać dodatkowe pieniądze w ramach rekompensaty.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać




fot. NASA




comments powered by Disqus
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.