Jak nazwać firmę i dlaczego jest to takie ważne?

13-08-2020, 11:09

Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy jest niezwykle ważny, gdyż wpływa na późniejsze prowadzenie działań marketingowych. Ostatecznie nazwa dla firmy jest więc ważna w kontekście zdolności do pozyskiwania klientów. Warto więc poświęcić trochę czasu na to, by znaleźć odpowiednią nazwę i nie utrudniać sobie już na wstępie prowadzenia biznesu.

  1. Najprostsze nazwy dla firmy
  2. Jak szukać nazw branżowych
  3. Czy warto tworzyć nazwy własne?
  4. O co zadbać po znalezieniu nazwy dla firmy?

Po znalezieniu nazwy dla swojej działalności trzeba też pamiętać o kilku kwestiach formalnych i praktycznych, które należy przedsięwziąć zaraz po rozpoczęciu działalności.

nazwa firmy

Najprostsze nazwy dla firmy

Wiele osób mocno kombinuje z nazwami dla firmy. Nie zawsze jest to jednak konieczne, gdyż najprostsze rozwiązania mogą być najlepsze. Jeśli prowadzona działalność to niewielki jednoosobowy biznes lub działalność rodzinna, to warto zawrzeć swoje nazwisko w nazwie firmy. Nie trzeba tutaj szukać odpowiedzi na to, jak nazwać firmę, gdyż wystarczy nazwisko i drugi człon nazwy w postaci branżowego określenia prowadzonej działalności. Przykładem najprostszej nazwy może być „Jan Kowalski – usługi budowlane”. Jeśli jest to lokalny biznes, to warto właśnie tak nazwać firmę, gdyż budowanie wizerunku wśród lokalnej społeczności będzie łatwiejsze, gdy nazwa automatycznie będzie kojarzyć się z konkretna osoba, a także branżą. Jeśli prowadzona firma działa w niszowej branży, to jest duże prawdopodobieństwo, że taka nazwa będzie niepowielona. Wtedy nie ma sensu silić się na jakieś oryginalne nazwy własne. Oczywiście w drugim członie nazwy można zawrzeć coś bardziej oryginalnego, ale niekoniecznie trzeba silić się na wyjątkową kreatywność, a wystarczy bazować na branżowym slangu.

Jak szukać nazw branżowych?

Jeśli ktoś prowadzi nieco większą działalność i ma w planach skalowanie biznesu, warto poszukać nazwy własnej dla firmy. Można ją stworzyć w dowolny sposób, ale w idealnych warunkach powinna ona jednoznacznie kojarzyć się z prowadzoną działalnością. Ponadto powinna być prosta do zapamiętania tak, by prowadzone później działania marketingowe mogły ją stosunkowo łatwo wypromować. W tym kontekście najważniejsze jest to, by się łatwo kojarzyła i dało się ją szybko zapamiętać, nawet jeśli jedynie zobaczyło się fragment reklamy lub banneru w Internecie. Mogą to być nazwy jednoczłonowe lub wieloczłonowe, jednak nie powinny bazować na dużej ilości słów, gdyż trudno to zapamiętać. Ciekawym rozwiązaniem jest nazwanie firmy i bazowanie podczas prowadzenia komunikacji z klientem na akronimie, który łatwo zapamiętać.

Czy warto tworzyć nazwy własne?

Nazwy własne warto tworzyć wtedy, gdy prowadzona firma jest odpowiednio duża. W przypadku działalności usługowych często nie ma to większego sensu. Więcej ma zaś w kontekście nazywania sklepów stacjonarnych lub internetowych. W takim przypadku klientom będzie o wiele łatwiej zapamiętać nazwę. Naming w przypadku rozwijania sklepów lub nawet sieci sklepów jest wręcz kluczowy. Dobrą nazwę można stworzyć inspirując się innymi lub skorzystać z pomocy specjalistów z nazwijfirme.pl, gdzie znajdują się  też ciekawe przykłady oraz porady w tym zakresie.

O co zadbać po znalezieniu nazwy dla firmy?

Zaraz po znalezieniu nazwy dla firmy, warto zarejestrować domenę z taką nazwą. Lekceważąc to, może okazać się, że gdy firma się rozwinie, ktoś może zarejestrować domenę i zażądać odkupienia jej. Biorąc pod uwagę, że rejestracja kosztuje zazwyczaj jedynie złotówkę za pierwszy rok, a kolejne kosztują do stu złotych, warto to zrobić, nawet gdy nie zakłada się od razu strony.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag nolstag nazwa firmy
To warto przeczytać


fot. Ericsson














RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: