Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy jest niezwykle ważny, gdyż wpływa na późniejsze prowadzenie działań marketingowych. Ostatecznie nazwa dla firmy jest więc ważna w kontekście zdolności do pozyskiwania klientów. Warto więc poświęcić trochę czasu na to, by znaleźć odpowiednią nazwę i nie utrudniać sobie już na wstępie prowadzenia biznesu.

  1. Najprostsze nazwy dla firmy
  2. Jak szukać nazw branżowych
  3. Czy warto tworzyć nazwy własne?
  4. O co zadbać po znalezieniu nazwy dla firmy?

Po znalezieniu nazwy dla swojej działalności trzeba też pamiętać o kilku kwestiach formalnych i praktycznych, które należy przedsięwziąć zaraz po rozpoczęciu działalności.

nazwa firmy

Najprostsze nazwy dla firmy

Wiele osób mocno kombinuje z nazwami dla firmy. Nie zawsze jest to jednak konieczne, gdyż najprostsze rozwiązania mogą być najlepsze. Jeśli prowadzona działalność to niewielki jednoosobowy biznes lub działalność rodzinna, to warto zawrzeć swoje nazwisko w nazwie firmy. Nie trzeba tutaj szukać odpowiedzi na to, jak nazwać firmę, gdyż wystarczy nazwisko i drugi człon nazwy w postaci branżowego określenia prowadzonej działalności. Przykładem najprostszej nazwy może być „Jan Kowalski – usługi budowlane”. Jeśli jest to lokalny biznes, to warto właśnie tak nazwać firmę, gdyż budowanie wizerunku wśród lokalnej społeczności będzie łatwiejsze, gdy nazwa automatycznie będzie kojarzyć się z konkretna osoba, a także branżą. Jeśli prowadzona firma działa w niszowej branży, to jest duże prawdopodobieństwo, że taka nazwa będzie niepowielona. Wtedy nie ma sensu silić się na jakieś oryginalne nazwy własne. Oczywiście w drugim członie nazwy można zawrzeć coś bardziej oryginalnego, ale niekoniecznie trzeba silić się na wyjątkową kreatywność, a wystarczy bazować na branżowym slangu.

Jak szukać nazw branżowych?

Jeśli ktoś prowadzi nieco większą działalność i ma w planach skalowanie biznesu, warto poszukać nazwy własnej dla firmy. Można ją stworzyć w dowolny sposób, ale w idealnych warunkach powinna ona jednoznacznie kojarzyć się z prowadzoną działalnością. Ponadto powinna być prosta do zapamiętania tak, by prowadzone później działania marketingowe mogły ją stosunkowo łatwo wypromować. W tym kontekście najważniejsze jest to, by się łatwo kojarzyła i dało się ją szybko zapamiętać, nawet jeśli jedynie zobaczyło się fragment reklamy lub banneru w Internecie. Mogą to być nazwy jednoczłonowe lub wieloczłonowe, jednak nie powinny bazować na dużej ilości słów, gdyż trudno to zapamiętać. Ciekawym rozwiązaniem jest nazwanie firmy i bazowanie podczas prowadzenia komunikacji z klientem na akronimie, który łatwo zapamiętać.

Czy warto tworzyć nazwy własne?

Nazwy własne warto tworzyć wtedy, gdy prowadzona firma jest odpowiednio duża. W przypadku działalności usługowych często nie ma to większego sensu. Więcej ma zaś w kontekście nazywania sklepów stacjonarnych lub internetowych. W takim przypadku klientom będzie o wiele łatwiej zapamiętać nazwę. Naming w przypadku rozwijania sklepów lub nawet sieci sklepów jest wręcz kluczowy. Dobrą nazwę można stworzyć inspirując się innymi lub skorzystać z pomocy specjalistów z nazwijfirme.pl, gdzie znajdują się  też ciekawe przykłady oraz porady w tym zakresie.

O co zadbać po znalezieniu nazwy dla firmy?

Zaraz po znalezieniu nazwy dla firmy, warto zarejestrować domenę z taką nazwą. Lekceważąc to, może okazać się, że gdy firma się rozwinie, ktoś może zarejestrować domenę i zażądać odkupienia jej. Biorąc pod uwagę, że rejestracja kosztuje zazwyczaj jedynie złotówkę za pierwszy rok, a kolejne kosztują do stu złotych, warto to zrobić, nawet gdy nie zakłada się od razu strony.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag nolstag nazwa firmy