Jak nawiązać lepsze kontakty z klientami? Nasze wskazówki

17-09-2020, 08:46

Nawiązywanie relacji z klientami to niezwykle ważny aspekt funkcjonowania każdej firmy. Jak zadbać o relacje, aby zwiększyć sprzedaż i poprawić renomę firmy? Sprawdź kilka wskazówek.

W zasadzie każda branża wymaga nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z klientami. Często jest to kluczowy aspekt funkcjonowania firmy, od którego bezpośrednio zależy poziom sprzedaży i zysków. Nawet jeśli Twoja firma dobrze radzi sobie na rynku bez inwestowania w te relacje, w dłuższej perspektywie strategia uwzględniająca ich rozwój zdecydowanie procentuje. W wielu przedsiębiorstwach, zwłaszcza tych funkcjonujących w branży reklamowej, zatrudnia się osoby, których zadaniem jest zarządzanie relacjami z klientem i pośredniczenie w zleceniach oraz negocjacjach.

Jak nawiązać lepsze kontakty z klientem? Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, odnoszących się do różnych aspektów funkcjonowania firmy.

#1 Klarowna prezentacja oferty

Aby zainteresować klienta i już na początku wspólnej relacji zrobić na nim wrażenie kompetentnej i godnej zaufania firmy, warto zainwestować w klarowną i atrakcyjną wizualnie prezentację oferty. Mowa tu przede wszystkim o katalogu i ofercie, którą można przesłać mailem lub zaprezentować na papierze. Warto zadbać o to, aby po takiej prezentacji klient nie miał wielu pytań, bo wszystko zostało omówione w ofercie. Buduje to dobry wizerunek firmy. Na https://chroma.pl/pl znajdziesz atrakcyjne oferty druku katalogów dla firm.

#2 Dobry content marketing

W sklepach stacjonarnych, relacja z klientem jest budowana poprzez indywidualne podejście, dzielenie się wiedzą i doradztwo. A jak zrobić to w sklepach internetowych, gdzie brak możliwości bezpośredniego kontaktu? Odpowiedź brzmi – poprzez przemyślany content marketing. Buduj relacje z klientem, serwując mu przydatne treści – artykuły blogowe i treści na social media – które poszerzają jego wiedzę, a nie tylko plasują Twoją pozycję w wyszukiwarce.

#3 Transparentność

Klient od razu wyczuwa, czy firma jest uczciwa, czy „kręci”. Warto od początku klarownie i szczerze się z nim komunikować. Podobną strategię najlepiej przyjąć również w social media, pokazując, jak funkcjonuje firma, prezentując jej pracowników i... przyznając się do błędów, jeśli to zasadne.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag nolstag kontakt z klientem
To warto przeczytać


fot. peshkov











RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Październik 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Serwisy specjalne: