Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak można dobrze zainwestować 20 000 złotych, radzą Prelegenci II Kongresu eHandlu

PATRONAT MEDIALNY 04-02-2015, 09:28

II Kongres eHandlu to kolejna edycja konferencji organizowanej obok Targów eHandlu jako uzupełnienie ich wartości merytorycznej. Tym razem skupimy się mocniej na zagadnieniach wielokanałowej sprzedaży. Pojawią się także zawsze ważne tematy związane z budową marki, efektywną reklamą online czy planowaniem strategicznym. W międzyczasie zapytaliśmy wybranych Prelegentów kongresu, jak można dobrze zainwestować 20 000 złotych... Oto odpowiedzi.

Tomasz KarwatkaTomasz Karwatka OEX Divante, Prelegent II Kongresu eHandlu

Podzieliłbym te 20 tysięcy na kilka miesięcy, bo w marketingu najważniejsza jest konsekwencja.

Wydając przez 6 miesięcy po 3-4 tysiące, można się wiele nauczyć i odkryć to, co działa najlepiej. W branży B2B postawiłbym na tworzenie ciekawej treści oraz generowanie leadów – choćby poprzez LinkedIn, Xing, Lead Genius czy polskie RightHello.

 

 

Marta Małecka, Dyrektor Zarządzająca PostNord Fulfilment, Prelegent II Kongresu eHandlu

Marta MałeckaNie wydawaj 20 tysięcy na inwestycje w logistykę, czyli wynajem magazynu, kupno regałów, wdrożenie systemu magazynowego lub rozbudowanie ERP o taki moduł. Możesz zagwarantować obsługę logistyczną swoich klientów na światowym poziomie, możesz dać im gwarancję, że wysyłka zawsze do nich wyjdzie z magazynu tego samego dnia, którego dokonali zamówienia, dostawa będzie następnego dnia (tak w Polsce, jak w innych krajach europejskich), a paczka, którą otrzymają, nie będzie nudnym, brudnym szarym pudełkiem bez wyrazu, zupełnie jak z 99% procent sklepów internetowych.

Chcesz, żeby klienci o Tobie wiedzieli - wydaj zaoszczędzone pieniądze na działania marketingowe i przeszkol pracowników w zakresie obsługi klienta. Chcesz mieć lojalnych klientów - przestań zajmować się logistyką, to nie jest Twój core-business. Przetestuj outsourcing logistyki - wyspecjalizowana firma zrobi logistykę za Ciebie - szybciej, z gwarancją, taniej.

 

 

Grzegorz Albrecht G.A. Independent Business Catalyst, Prelegent II Kongresu eHandlu

Grzegorz AlbrechtManagement sklepu internetowego powinien to wiedzieć najlepiej, aczkolwiek czasem ciężko spojrzeć z boku na coś, w czym jest się zanurzonym po uszy. Długofalowo pomoże zatrudnienie inspirującego doradcy. Po pierwsze to sposób na podniesienie kompetencji w zdobywaniu wiedzy na temat rynku. Po drugie to metoda na wartościowe spojrzenie na biznes z zewnątrz. Firmy, które potrafią potraktować taką inwestycję jako "ubezpieczenie od porażki rynkowej", zazwyczaj zdobywają przewagę, gdyż mają szerszą perspektywę i z większą pewnością siebie realizują obraną strategię.

Krótkofalowo warto przyjrzeć się ochronie wartości intelektualnej (patenty, znaki towarowe), przetestować produkty pod własną marką (wyższa marża i kontrola nad rynkiem) oraz zainwestować w integrację z dużym partnerem rynkowym, który może stanowić kanał dotarcia do konsumentów (np. dostarczyć produkt dla korporacji).

 

 

Paweł Fornalski CEO IAI S.A., Prelegent II Kongresu eHandlu

Paweł FornalskiWartość firmy sprzedającej online to głównie wartość marki, a co za tym idzie realna ocena jakości obsługi klienta. 20 tysięcy najlepiej zainwestować w poprawę jakości procesu obsługi klienta, ale nie tyle na konsultanta, który będzie przepraszał klienta, co na proaktywne wyeliminowanie problemów, tj. pomylone zamówienia, nieprzetestowane towary czy zbyt wolna lub uciążliwa obsługa zamówień, zwrotów i reklamacji.

 

 

 

Krzysztof Marzec, Dyrektor zarządzający, DEVA Group, Prelegent II Kongresu eHandlu

Krzysztof MarzecChyba nikogo nie zdziwi, że jako ekspert od reklamy wydałbym te pieniądze głównie na... reklamę. Ale nie taką typową.

Słowo klucz to dywersyfikacja, minimalizowanie ryzyka. Dlatego, mając 20 tysięcy na swoją firmę, zainwestowałbym w kilka kanałów:

1) Solidne stałe linki do swojego sklepu, zbudowane na zasadzie eksperckiej obecności na forach, blogach, stronach tematycznych. Zyskam: lepsze pozycje na niszowe słowa, większą wartość domeny dla Google i na ewentualną sprzedaż/przyszłość.

2) Remarketing i reklamy PLA w Google - najtańszy sposób na zwiększenie sprzedaży przy najniższych kosztach pozyskania dodatkowych konwersji.

3) Audyt SEO - poprawienie wszystkich błędów/niedociągnięć SEO na swojej stronie. Warto pomyśleć o audycie UX lub przynajmniej analityce koszyka zakupowego.

Resztę pieniędzy wydałbym na wizerunek produktów - idealne zdjęcia, filmiki do osadzenia na YouTube, współraca z blogerami i delikatne wsparcie FacebookAds.
Warto generować modę na swoje produkty (blogerzy, techno-nowinki, fora) i pokazać się jako ekspert (blog, content marketing). Podkreślam, że reklamowanie sklepu bez ciekawego USP (Unique selling proposition ) może być nieefektywnym koszmarem.

 

10 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie. 20 prezentacji Profesjonalistów (Praktyków) w super cenie - już od 299 złotych.

II Kongres eHandlu to kolejna edycja konferencji organizowanej obok Targów eHandlu jako uzupełnienie ich wartości merytorycznej.
Tym razem skupimy się mocniej na zagadnieniach wielokanałowej sprzedaży. Pojawią się także zawsze ważne tematy związane z budową marki, efektywną reklamą online czy planowaniem strategicznym.

Kup bilet za 299 zł   |   Kup bilet dla 2 osób za 499 zł


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik