Jak korzystać z webinarów, aby rozwijać swoją firmę?

26-08-2020, 10:29

Webinarium to świetne narzędzie którego marketerzy mogą używać do generowania potencjalnych leadów i nawiązywania kontaktów z nowymi klientami.

Utworzenie seminarium online jest bardzo proste, a uczestnictwo nie wymaga właściwie żadnej technicznej wiedzy.

Jak w przypadku każdej formy prezentacji, Ty i Twój zespół marketingowy musicie opracować plan. Wyznacz organizatora, prezentera i asystentów do pomocy, następnie zdecyduj, w jakim formacie ma być Twój webinar.

W zależności od odbiorców i tematu spotkania, może to być tradycyjny pojedynczy mówca, seminarium edukacyjne, lub sesja pytań i odpowiedzi. Niezależnie od tego, jak wygląda Twoje webinarium, możesz wybrać jedną z wielu platform do webinarów z listy poniżej.

Gotowebinar - jest to jedna z najpopularniejszych platform w Internecie. Ich plany cenowe są elastyczne i możesz zacząć od 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.

ClickMeeting - ta platforma jest dla firm, które chcą wykorzystywać wiele narzędzi w trakcie webinaru. Oferuje funkcje takie jak interaktywne tablice, czat na żywo i oferuje analizy.

Spotkania Google - to może być najłatwiejsze i najbardziej praktyczne rozwiązanie dla większości marketerów. Aby rozpocząć korzystanie z Google Hangouts, potrzebujesz tylko własnego kanału YouTube i przeglądarki Chrome.

Zoom - za rozsądną cenę możesz wchodzić w interakcję z maksymalnie 100 uczestnikami wideo podczas webinarów z obszernymi panelami prelegentów. Obejmuje to czat, ustawienia wyciszania / wyłączania wyciszenia, napisy i nie tylko.

Webinar jest z pewnością atrakcyjną formą przekazywania informacji Twoim odbiorcom. Jest bezpłatny, nie wymaga podróżowania, a większość spotkań jest nagrywana, co umożliwia łatwe odtwarzanie ich w przyszłości. W trudnych czasach, takich jak obecnie trwająca pandemia koronawirusa, firmy nadal są w stanie komunikować się ze swoimi odbiorcami, pomimo tego, że większość spotkań stacjonarnych została odwołana.

Webinary przyciągają uwagę

Ludzie są bardziej skłonni dostroić się do czegoś, co mogą oglądać w czasie rzeczywistym. Ponadto, jeśli ogłosisz webinar z odpowiednim wyprzedzeniem, masz czas aby odpowiednio go zareklamować i zachęcić do uczestnictwa dużą liczbę odbiorców.

Ważne jest, aby utworzyć stronę docelową z wezwaniem do działania, z datą i godziną webinaru, oraz sekcją umożliwiającą rejestrację. Jeśli chcesz dotrzeć do swoich odbiorców, rozważ utworzenie ankiety online, aby lepiej zrozumieć, czego oczekują na webinarium.

Im więcej piszesz o wydarzeniu w mediach społecznościowych (oraz wysyłasz przypomnienia e-mailem), tym bardziej prawdopodobne jest, że duża część zapisanych osób, rzeczywiście pojawi się na spotkaniu.

Badania pokazują, że 45% marketerów używa e-maili do promocji swoich webinarów, a na platformie Gotowebinar e-maile odpowiadają za około 73% rejestracji.

Platformy do webinarów są wyposażone w ciekawe narzędzia

Bez względu na to, na jakiej platformie do webinarów zorganizujesz spotkanie online, z pewnością uzyskasz dostęp do wielu przydatnych narzędzi. Większość aplikacji oferuje pokaz slajdów, czat na żywo zarówno dla Ciebie, jako prezentera, jak i dla widzów, oprogramowanie do edycji, w którym możesz dodawać adnotacje lub wyróżniać określone informacje, a czasem ankiety które Twoi odbiorcy mogą wypełnić podczas prezentacji (ta technologia umożliwia otrzymywanie informacji zwrotnych od widzów w czasie rzeczywistym).

Kreujesz się jako ekspert

Webinar na żywo to doskonała okazja, aby zademonstrować swoją wiedzę i przekazać ją swoim odbiorcom. Twoja wiarygodność może tylko wzrosnąć, a niewielkim kosztem możesz nadać prezentacji czysty i profesjonalny wygląd.

Wspólny webinar z innym twórcą / ekspertem może zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. Planowanie i konsekwentne publikowanie informacji o webinarze we wszystkich mediach społecznościowych generuje więcej potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby dobrze zaplanować tematy które omówisz i pozwolić na wystarczającą interakcję między Tobą a widzami.

Twoim celem jako marketera jest wzbudzenie zainteresowania Twoim produktem. Dzięki webinarom jest to o wiele łatwiejsze.

Podsumowując, jeśli chcesz nawiązać lepszy kontakt z klientami i generować więcej potencjalnych leadów dla swojej firmy, najlepszym rozwiązaniem są webinary.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag webinartag nols
To warto przeczytać


fot. Ericsson














RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: