Jak komunikacja dostosowuje się do użytkownika biznesowego?

14-06-2018, 22:59

W 2017 roku obroty w segmencie systemów zunifikowanej komunikacji wzrosły o 5%. Odchodzenie od tradycyjnych rozwiązań, jakimi są notujące spadek centrale abonenckie, stało się faktem. Analitycy nie mają złudzeń, że mamy do czynienia ze zmianą warty.

Centrale abonenckie przez lata odgrywały kluczową rolę w firmowej komunikacji. W ciągu ostatnich kilku lat ich znaczenie zmniejszyło się na skutek ekspansji usług chmurowych i telefonii mobilnej. Jak wynika z danych IHS Markit, w 2017 roku globalne przychody ze sprzedaży tych urządzeń wyniosły 5,7 mld dolarów - 8% mniej niż rok wcześniej. W tym samym okresie obroty w segmencie systemów zunifikowanej komunikacji wzrosły o 5%. Jego niekwestionowanym liderem jest Microsoft, który kontroluje aż 67% rynku.

Tradycyjne systemy telekomunikacyjne są więc wypierane przez bazujące na chmurze oprogramowanie. Dlaczego tak się dzieje? Nowe rozwiązania zapewniają kompleksowe usprawnienia ułatwiające komunikację biznesową. Użytkownicy wybierający jedno z nowszych rozwiązań otrzymują w pakiecie system telefoniczny pozwalający całkowicie zrezygnować z tradycyjnych central telefonicznych i związanych z nimi kosztów eksploatacji. Połączenia konferencyjne z siecią PSTN umożliwiają dołączenie do spotkania w Skype for Business również z poziomu telefonów komórkowych i tradycyjnej sieci telefonicznej zarówno w organizacji, jak i poza nią. Pracownik korzystający z usługi chmurowej, uzyskuje dostęp do funkcji znanych z tradycyjnej telefonii, takich jak przenoszenie numerów, połączenia alarmowe, numery bezpłatne i elastyczne pakiety telefoniczne. Rozmowy można prowadzić przy użyciu telefonu, komputera bądź urządzeń przenośnych. Ale czasami przedsiębiorcy poszukują prostszych rozwiązań.

Małe i średnie firmy od lat wykorzystują do komunikacji Skype’a. Jednak świat nowych technologii bardzo szybko się zmienia i wszystko wskazuje na to, że nawet tak kultowe narzędzie jak Skype for Business znajdzie wkrótce swojego następcę. Decyzja Microsoft o zastąpieniu Skype’a platformą Teams wywołała sporo emocji. Pierwsza z wymienionych aplikacji pozwala na przesyłanie wiadomości błyskawicznych, połączeń konferencyjnych i innych funkcji znanych z tradycyjnych rozwiązań. Natomiast najnowsze narzędzie dodatkowo oferuje usługi znane z takich aplikacji jak Slack, Circuit czy Spark. Skype for Business nie zniknie jednak z dnia na dzień. Klienci będą mogli równolegle korzystać z obu narzędzi, oswajając się ze zmianą.

Źródło: Senetic


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
To warto przeczytać












Komentarze
comments powered by Disqus
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.