Jak gazetki promocyjne zmieniły podejście do kupowania?

22-01-2020, 08:55

Gazetki promocyjne stały się nieodłącznym elementem naszych zakupów. Nie tylko pomagają nam dokładnie i sprawnie je zaplanować, ale także sprzyjają oszczędzaniu pieniędzy. Wyniki badań jednoznacznie wskazują, jak wielką popularnością cieszą się gazetki promocyjne. Gazetkę sieci „Biedronka” tylko w zeszłym roku Polacy oglądali tak często, że łącznie spędzili nad nią 1260 lat. Jak to się dzieje, że niezwykła popularność gazetek wciąż rośnie?

wózek zakupy supermarket

Wpływ na zmysły

Eksperci od marketingu w branży handlowej nie mają wątpliwości, że po gazetki sięgamy tak chętnie, ponieważ bardzo mocno działają na nasze zmysły. Czytając ofertę promocyjną danej sieci w formie drukowanej, pobudzamy nie tylko zmysł wzroku, ale także dotyku, przez co odbieramy więcej bodźców zewnętrznych. W przypadku bilbordu, plakatu, ogłoszenia radiowego czy reklamy wyświetlanej na monitorze liczba bodźców jest dużo mniejsza, a co za tym idzie - zdecydowanie mniej zapamiętujemy.

W ostatnich latach sklepy bardzo mocno inwestują też w gazetki w wersji online. To przynosi zresztą zamierzony efekt, bo statystyki wyraźnie pokazują, że liczba użytkowników przeglądających gazetki na komputerach, smartfonach i innych urządzeniach mobilnych stale idzie w górę. Dostęp do nich ułatwiają portale tematyczne, dzięki którym w jednym miejscu możemy znaleźć promocyjne oferty wszystkich sklepów. Dla klientów takie rozwiązanie jest nie tylko wygodnie, ale także korzystne, dlatego serwisy gazetkowe (np. gazetki-promocyjne.pl) rosną w siłę.

Porównanie, planowanie, oszczędzanie

Aby jednak odnieść znaczącą korzyść, musimy przestrzegać trzech złotych zasad korzystania z gazetek promocyjnych. Zaczynamy od porównania, które w praktyce sprowadza się do przeglądania gazetek i zestawiania ofert wybranych sieci handlowych. Planowanie to z kolei oddzielanie rzeczy naprawdę nam potrzebnych od zbędnych, do zakupy których zachęcają nas gazetki. Oszczędzanie - tutaj sprawa jest najprostsza, aczkolwiek wymaga odrobiny zaangażowania i chęci, których często nam brakuje. Jeśli jednak chcemy, aby w portfelu zostało nam kilka groszy więcej, musimy nastawić się na konieczność odwiedzania różnych sklepów, bo tylko tak możemy skorzystać z ich ofert promocyjnych.

Świadome korzystanie z gazetek pozwala więc robić zakupy na chłodno. Sprzyja odcięciu się od szału kupowania i sprawia, że nie ulegamy pokusom. Gazetki zachęcają do przychodzenia do sklepów i zostawiania pieniędzy, ale jednocześnie wzmacniają świadomość klientów, którzy podchodzą do zakupów w bardziej przemyślany sposób. Finalnie dobrze wychodzą na tym wszystkie zainteresowane strony.

Gazetki promocyjne są ciekawe!

Oczywiście porównanie gazetek promocyjnych do książek czy prasy nie jest do końca uczciwie (jedna są darmowe, za drugie trzeba płacić), ale fakty są takie, że to właśnie gazetki czytamy najchętniej i najczęściej. Materiały promocyjne wypuszczane przez sklepy po prostu nas ciekawią, a dodatkowo są bardzo łatwo dostępne, bez względu na to, czy mówimy o wersji fizycznej, czy online. Dokładniej liczby „czytelników” gazetek nie da się jednak określić, szacunkowo idzie ona w miliony. Dość powiedzieć, że aż 88% kupujących przyznaje, że przed przyjściem do sklepu przegląda gazetki promocyjne.

Odsetek zainteresowanych promocjami zapewne będzie rósł, bo sieci prześcigają się w pomysłach na przyciągające promocje, a co za tym idzie - na nowe gazetki. Bo skoro system się sprawdza, to po co od niego odchodzić? Lepiej go udoskonalać i korzystać z coraz większej popularności gazetek promocyjnych, które na dobre zmieniły nasze podejście do zakupów.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag gazetki promocyjne
To warto przeczytać
















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Czerwiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Serwisy specjalne: