Jak działa pośrednik w zakupach internetowych?

13-06-2018, 08:05

Pośrednictwo w handlu jest normalną sytuacją. Handlowcy pośredniczą pomiędzy dostawcą czy hurtownią w kontaktach z klientami i narzucają swoją marżę na sprzedawane towary, ale ułatwiają ich nabycie konsumentom. Natomiast hurtownia pośredniczy w sprzedaży towarów pomiędzy sklepami detalicznymi i klientami a producentami. W sieci internetowej funkcjonują już sklepy internetowe, które pośredniczą w zakupach towarów z Chin. Jak one działają? Czy warto z nich korzystać?

mat partnera

Przykład Takeshop.pl

Pośrednik w zakupach z chińskich sklepów przez internet - https://takeshop.pl jest przykładem działania pośredników w handlu e-commerce. Dzięki niemu klient może złożyć w takim sklepie dyspozycję uruchomienia usługi pośrednictwa dotyczącego danego towaru, ale może też złożyć poprzez stronę internetową pośrednika znajdującą się pod domeną sklepu lub przy wykorzystaniu serwisu internetowego Allegro. Po otrzymaniu konkretnej dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa, taki pośrednik przesyła klientowi regulamin zakupów, pełną informację dotyczącą ostatecznej ceny świadczenia wraz ze wszelkimi kosztami oraz opis głównych cech świadczenia. Informacje dostępne są na stronie internetowej pośrednika lub w ramach serwisu internetowego Allegro.

Warte uwagi jest też i to, że zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta usługa pośrednictwa w handlu online może zostać wykonana przed upływem 14 dni od daty zawarcia umowy, ale konieczne jest wyraźne żądanie klienta, które musi zostać utrwalone na trwałym nośniku. Klient nie może odstąpić od umowy, jeśli pośrednik wykona w pełni usługę pośrednictwa za wyraźną jego zgodą, a klient został uprzednio poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia o takim fakcie.

Warunkiem uruchomienia usługi pośrednictwa jest otrzymanie przez pośrednika od klienta zapłaty za usługę oraz przesłania przez niego wyraźnego wykonania usługi w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy.

Dlaczego warto korzystać z pośrednictwa?

Pośrednictwo w handlu w internecie może ułatwić klientowi nabywanie towarów zza granicy, zwłaszcza z chińskich sklepów. Daje szansę na darmową dostawę i zwrot produktów, które z różnych względów nie będą odpowiadały konsumentowi, do punktu w Polsce. Dostawa dokonywana jest w jak najkrótszym czasie, a obsługa klienta zawsze jest realizowana w języku polskim. Zamówiony przez klienta towar trafia na adres podany przez niego przy składaniu dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa. Klient ma prawo, zgodnie z polskim prawem, do złożenia pośrednikowi oświadczenia o zwrocie nabytego za jego pośrednictwem towaru, bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania. Z punktu widzenia polskiego klienta jest to bardzo duży plus. 


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać


fot. Fotolia






fot. Ceneo


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.