Jak dokonać samodzielnego pozycjonowania strony?

10-11-2016, 12:00

Każdego dnia w internecie powstają dziesiątki tysięcy nowych witryn. Powstają one w różnych celach od sprzedaży i reklamy po zwykłą chęć pozostawienia czegoś po sobie czy podzielania się swoimi przemyśleniami. W niemal każdym wypadku twórca chce aby jego strona była odwiedzana przez możliwie dużo osób, a najlepszym narzędziem do tego jest wysoka pozycja w wyszukiwarce. Jak się jednak na niej znaleźć? Jak wykonać pozycjonowanie dobrze? Na ogół wymaga to zatrudnienia firmy specjalizującej się w SEO, czyli optymalizacji stron. Są jednak pewne proste sztuczki, które może zastosować każdy i pozwolą one na zwiększenie zasięgu, bez ponoszenia żadnych lub bardzo małych kosztów.

Przede wszystkim dobre pozycjonowanie witryny zależy od odpowiedniego dobrania i umieszczenia słów kluczowych. Każdy korzystając z Google czy innej wyszukiwarki wpisuje do niej określone słowa kluczowe, których wyszukiwarka szuka na stronie. Poprzez dobre dobranie słów kluczowych już można wiele zyskać. Ważne jest także ich umieszczenie w odpowiednich miejscach. Najważniejsze miejsca na które “patrzy” system indeksujący to nagłówek strony, pierwsze 100 słów treści strony i adres. Należy unikać jednak też nadużywania słów kluczowych, gdyż odkrycie próby sztucznego zawyżania obecności jakiejś frazy powoduje efekt odwrotny do zamierzonego i obniży pozycjonowanie.

Ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie jest ilość odnośników na innych stronach oraz w social media. Systemy ustalające pozycje witryn w wynikach wyszukiwania, uznają, że skoro strona y linkuje stronę x, to musi być na niej jakaś wartościowa treść. Warto jednak pamiętać, że im więcej linków na danej stronie tym udostępnianie na niej strony ma mniejszą wartość, stąd bezpłatne katalogi nie dadzą zbyt dużego efektu. Warto pamiętać też, że, zwłaszcza w przypadku udostępniania w social media, systemy wyszukiwarek sprawdzają kontekst linku, jeżeli jest to np. negatywna opinia, to pozycjonowanie zamiast się poprawić, pogarsza się.

marketing internetowy

Przy projektowaniu stron warto zastosować tzw. proste adresowanie. Zamiast linków typu przyklad. pl/feoni&=34ipa, lepiej by adres wyglądał w ten sposób przyklad. pl/pozycjonowanie / Wrocław. To także jest rzecz punktowana przez Google i inne wyszukiwarki. Zwłaszcza jeżeli w adresie pojawi się wyszukiwane słowo lub fraza, ale i bez tego, poprawia to pozycjonowanie.

Podsumowując, zastosowanie się do trzech prostych rad przedstawionych powyżej, można samodzielnie poprawić pozycjonowanie strony. Jeśli jednak chce się osiągnąć pierwszą czy nawet samą górę drugiej strony przy popularnym haśle raczej nie obędzie się bez firmy specjalizującej się w SEO. Przy mniejszej konkurencji o czołówkę, może się okazać, że to będzie dobra metoda na oszczędzenie sporych funduszy i skuteczne pozycjonowanie.

Podczas samodzielnego pozycjonowania strony przyda się Tobie aplikacja Semstorm. Teraz można jeszcze lepiej analizować konkurencję!

Chyba każdy ma świadomość tego, że atrakcyjna, merytoryczna, a przy tym łatwa w obsłudze strona internetowa to konieczność, jeśli chcemy zaprezentować swoją ofertę w sposób pociągający dla dotychczasowego klienta. Strona internetowa firmy ma także za zadanie zdobywać nowych klientów. Aby strona spełniała tę rolę, trzeba zadbać o jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Promocja strony internetowej w wyszukiwarkach jest ściśle związania z analizą słów kluczowych oraz działań konkurencji. Warto zastosować profesjonalne narzędzia, które pozwolą na szybkie, proste i efektywne przeprowadzenie wszystkich niezbędnych analiz. Jednym z takich narzędzi jest Semstorm, efektywna platforma, która wspiera działania związane z pozycjonowaniem witryn internetowych.

Analiza konkurencji z pomocą Semstorm

Platforma Semstorm umożliwia wygodne śledzenie poczynań konkurencji. Przede wszystkim można łatwo sprawdzić, jakich fraz kluczowych używa konkurencja. Tym samym mamy możliwość we własnej kampanii PPC wykorzystać słowa kluczowe, po wyszukaniu których najlepsze pozycje w wynikach zajmują konkurencyjne strony. W każdej chwili można sprawdzić, jakie teksty o charakterze reklamowym zostały opublikowane przez konkurencyjne firmy. Tym samym da się precyzyjnie ustali szczegóły własnej kampanii oraz szybko reagować na działania konkurencji.

Semstorm a strategie z zakresu content marketingu

Obecnie coraz więcej mówi się o tym, że bardzo ważnym elementem kampanii reklamowych są działania z zakresu content marketingu, czyli publikowania wartościowych treści tematycznych. Także i w tym przypadku platforma Semstorm może okazać się bardzo pomocna. Na chwilę obecną Semstorm dysponuje bazą około 16 mln słów kluczowych, które są wyszukiwane przez polskich użytkowników Internetu. To oznacza, że można wybrać najpopularniejsze słowa kluczowe i stworzyć wartościowy tekst, który powoli bardziej efektywnie dotrzeć do grupy docelowej konkretnej akcji reklamowej. Jeżeli w tekście zostaną wykorzystywane słowa kluczowe o dużej frekwencji wyszukiwania, tekst będzie miał po prostu więcej wyświetleń.

Dobór najlepszych słów kluczowych

Nie da się zaprzeczyć, że wybór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny w procesie pozycjonowania witryny internetowej. Semstorm umożliwia znalezienie takich słów i fraz kluczowych, które z jednej strony są stosunkowo tanie w pozycjonowaniu, a jednocześnie są na tyle często wyszukiwane, że zastosowanie ich skutecznie przełoży się na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie. To jeszcze nie wszystko. Z pomocą platformy Semstorm można określić, na które frazy kluczowe dana witryna nie jest uwzględniana w wynikach wyszukiwania.

Warto podkreślić, że użytkownicy platformy Semstorm mogą liczyć na comiesięczne raporty, które obejmują m.in. informacje o tym, jakie konkretnie słowa lub frazy kluczowe najbardziej wpłynęły na zmiany pozycji danej strony internetowej. Można zatem szybko oszacować, które frazy są naprawdę wartościowe z punktu widzenia pozycjonowania.

Źródło: https://mediaclick.pl/audyt-seo/


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


To warto przeczytać


fot. peshkov











RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Październik 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Serwisy specjalne: