Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

IT Skaner - środa 30 marca 2011

30-03-2011, 23:29

W dzisiejszym przeglądzie informacji z polskiego rynku nowych technologii m.in.: "Fajne!", czyli facebookowe "Lubię to" według NK, sklepowe szaleństwa Jarosława Kaczyńskiego popularniejsze w mediach od śniadania mistrzów z Donaldem Tuskiem, Wirtualna Polska uruchamia sklep z audio- i e-bookami, TP przeznacza 2 mld zł na dywidendę, myPhone w pakiecie z infolinią opiekuńczo-medyczną.

Portal Nk.pl, wzorem facebookowego "Lubię to", wprowadził widżet "Fajne!", skierowany do właścicieli stron internetowych i blogów. Widżet ten pozwala użytkownikom NK za pomocą jednego kliknięcia wyróżnić odwiedzaną stronę internetową, zdjęcie czy artykuł znaleziony w sieci i polecić je znajomym, obserwującym wpisy na portalu. Szczegóły na nk.pl/widgets

---

Divante we współpracy z firmą Activeo opracowało pierwszy moduł systemu GIS. Oprogramowanie ActiveGPS umożliwia zarządzanie flotą pojazdów, kierowcami, ochronę pojazdów oraz pełen monitoring wszystkich parametrów pojazdu. Divante planuje oferować system przede wszystkim klientom z kanałem eCommerce, którzy oferują własną dostawę.

---

UKE zwiększył zakres prezentowanych danych w wyszukiwarce zawierającej informacje nt. Działania 8.4 - Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie „ostatniej mili" dla wszystkich województw, w ramach Priorytetu 8 - Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki. Baza zawiera informacje o klasyfikacji terenu na podstawie inwentaryzacji przeprowadzonej przez Urzędy Marszałkowskie oraz realizowanych lub zatwierdzonych projektach działania 8.4. Wyszukiwarka może posłużyć także do identyfikowania terenów, gdzie pomimo inwestycji z 8.4 możliwe jest inwestowanie w ramach RPO w sieci dostępowe. Szczegóły na poig84.uke.gov.pl

---

Niezależne forum operatorów kablowych Media Forum 2011 odbędzie się 3-6 kwietnia.

---

Komputronik uruchomił nowy salon franczyzowy w Pułtusku. W 2011 roku firma planuje uruchomienie nawet 10 nowych salonów Komputronik, przede wszystkim franczyzowych (między innymi w Giżycku, Ożarowie oraz Raciborzu).

---

Comarch zajmie się wdrożeniem i obsługą w sieci sklepów Biedronka pakietu Comarch ECOD 2.0 - do zarządzania dokumentami elektronicznymi. Umowa pomiędzy Jeronimo Martins Dystrybucja, właścicielem sieci sklepów Biedronka oraz Comarch została zawarta na 6 lat.

---

W tegorocznej edycji konkursu Złote Anteny Świata Telekomunikacji 2011 Człowiekiem Roku został Zygmunt Solorz-Żak.

---

Sklepowe show zorganizowane przez Jarosława Kaczyńskiego zyskało w ubiegłym tygodniu znacznie większe zainteresowanie mediów niż śniadanie mistrzów z Donaldem Tuskiem, informuje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. O zakupach lidera PiS napisano w ciągu 3 dni 65 artykułów oraz wyemitowano 121 informacji w radiu i telewizji. Z kolei dyskusja z premierem RP zyskała w ciągu trzech dni 80 informacji w telewizji i radiu oraz 53 publikacje w prasie.

---

Serwis Szerlok.pl, ogólnopolska platforma prezentująca lokalne oferty handlowe, zmienia nazwę na Tablica.pl. Rebranding, który spowodowany jest rozwojem projektu, przejawia się w zmianie logotypu, szaty graficznej i modyfikacjach układu strony głównej - poinformowali przedstawiciele serwisu.

---

Wirtualna Polska we współpracy z Nexto.pl uruchomiła internetowy sklep z publikacjami w postaci elektronicznej (audio- oraz e-booków) - cyfrowe-ksiazki.wp.pl. Wraz ze startem witryny ruszył także konkurs, w którym do wygrania jest nowoczesny gadżet – tablet Samsung Galaxy Tab.

---

Z zysków osiągniętych w 2010 roku Telekomunikacja Polska chce przeznaczyć na wypłatę dywidendy 2 mld zł. Akcjonariusze mogą zatem liczyć 1,5 zł dywidendy za akcję.

---

Opero Sp. z o.o. wprowadza na rynek OPERO BACKUP, system do archiwizacji danych online, przeznaczony zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych. OPERO BACKUP pozwala m.in. na archiwizację i odzyskiwanie danych z kilku komputerów w ramach jednego konta użytkownika. Projekt powstał ze środków UE, w ramach projektu 8.1.

---

Na polskim rynku pojawił się nowatorski zestaw: telefon myPhone 1080 z infolinią opiekuńczo-medyczną Pol-Assistance, gwarantującą całodobowy kontakt z lekarzem oraz wykwalifikowanym personelem medycznym. Obie firmy kierują swoją ofertę do osób w starszym wieku oraz osób, które nie potrafią się odnaleźć w dzisiejszym świecie przepełnionym nowymi technologiami.

---

31 marca 2011 r., w godz. 10:00–13:00 na portalu odpowiedzialnybiznes.pl odbędzie się relacja na żywo z ogłoszenia raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki”. Ogłoszeniu raportu towarzyszyć będzie wyłonienie laureatów konkursu dla dziennikarzy „Pióro odpowiedzialności”. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

---

Na rynku SEO pojawił się nowy system Linkolo.pl. Jest to giełda linków, która pozwala zamieszczać linki na stronach wydawców w istniejącej już treści, a nie jedynie dokleja sztuczne słowa na dole strony. Czyni to generowane linki bardziej wartościowymi i nieinwazyjnymi - zapewniają twórcy Linkolo.

---

Historiawizualna.pl to nowy blog historyczny promujący zasoby polskich i zagranicznych bibliotek cyfrowych. Marcin Wilkowski, autor opisywanego bloga, a także autor serwisu Historiaimedia.org, zachęca do spojrzenia na przeszłość z nieco innej niż szkolna czy rocznicowa perspektywa.

---

Otwarto sklep internetowy Domu Mody Forget me not pod adresem forgetmenot.pl. Ma on oferować produkty cenionych projektantów w pojedynczych sztukach. Na razie w ofercie forgetmenot.pl znajduje się tylko biżuteria projektantów takich, jak Katarzyna Struś, Daria Jankowiak, Linda Lacroix i Erickson Beamon, ale wkrótce mają być dostępne także ubrania i galanteria.

---

Dystrybutor akcesoriów IT Direct eServices pozyskał w wyniku prywatnej emisji akcji 6,3 mln zł. Większość z tych pieniędzy spółka planuje wydać na przejęcia i stworzenie własnych punktów sprzedaży. 3,7 mln zł Direct eServices przeznaczył na zakup akcji sieci dystrybucji Cartridge Word (CEE) S.A. specjalizującej się w regeneracji kartridży oraz sprzedaży akcesoriów do drukarek. Natomiast 2,1 mln zł zasili budżet spółki przeznaczony na inwestycje, w tym głównie na rozwój sklepów pod marką Direkt.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              

Następny artykuł » zamknij

Google pod lupą przez 20 lat



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik