Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internetowy Samochód Roku 2010 - królują marki sąsiadów

22-03-2011, 23:03

Preferencje w ciągu roku niewiele się zmieniły: kupując nowy samochód, wybieramy Skodę, a używany - Volkswagena. Dlaczego zostajemy przy tych wyborach?

Wyniki plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2010 - samochody nowe
fot. - Wyniki plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2010 - samochody nowe
Podobnie jak w ubiegłym roku, najbardziej popularnym modelem auta okazała się Skoda Octavia, która w ostatecznym rankingu wyprzedziła Opla Astrę oraz Dacię Duster. Czeski kompakt zdobył łącznie 184.071 „głosów” i wyprzedził o ponad 15 tys. drugiego w klasyfikacji Opla Astrę (167.348). Na najniższym stopniu podium w 2010 roku uplasowała się Dacia Duster (132.102).

W kategorii dotyczącej najbardziej popularnego modelu używanego (na podstawie statystyk serwisu otoMoto.pl) zwyciężyły produkty niemieckiej motoryzacji. Triumfowały dwa Volkswageny - Golf przed Passatem, wyprzedzając Audi A4.

Gala konkursu Internetowy Samochód Roku 2010 została zorganizowana przez serwisy Grupy Allegro: mojeauto.pl i otoMoto.pl.

>> Czytaj też: Pokazali cyberatak na samochód

Sonda
Jestem posiadaczem:
  • Volkswagena
  • Skody
  • Audi
  • Fiata
  • inne (napisz w komentarzach)
wyniki  komentarze

O preferencjach zakupowych Polaków Dziennik Internautów rozmawiał z Jarosławem Bartkiewiczem, redaktorem serwisu mojeauto.pl.

DI: Jak wyglądają preferencje internautów?
JB: Po pierwsze decyzja zakupowa uzależniona jest od czynników ekonomicznych. Nowy samochód to w naszym kraju nadal dobro luksusowe. Dla wielu Polaków zakup nowego auta z salonu często wiąże się z wydatkiem oszczędności, na które pracuje się przez kilka lat. Niestety zarobki w naszym kraju nie dorównują tym z krajów Europy Zachodniej. Stąd ich decyzja o wyborze jest bardzo pragmatyczna – wybierają auta stosunkowo tanie, ale sprawdzone w powszechnej opinii. Do tego takie, które nie zrujnują ich budżetu w późniejszej eksploatacji.

DI: Nowe marki na rynku nie są dla Polaków?
JB: Obserwujemy nieufność klienta do tego, co nowe. Marki koreańskie, takie jak Hyundai czy KIA, też nie miały łatwego życia. Jeszcze kilkanaście lat temu podchodzono nieufnie do ich jakości, jednak systematyczna praca koncernów sprawia, że ich postrzeganie przez polskich odbiorców jest coraz bardziej pozytywne.

>> Czytaj też: Wkrótce debiut elektrycznego samochodu sportowego Nissana

Wyniki plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2010 - samochody używane
fot. - Wyniki plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2010 - samochody używane
DI: Co z samochodami naszych sąsiadów Czechów?
JB: Kiedy Skoda debiutowała, na naszym rynku rządził Fiat również oferujący sprawdzone auta w rozsądnych cenach. A jednak Czechom udało się przekonać polskich kierowców do siebie. W tym roku zauważyć można podobny proces, jeśli chodzi o Dacię. Zainteresowanie kompaktowym SUV'em Duster przeszło w Polsce najśmielsze oczekiwania. Doskonale widać to w przypadku statystyk oglądalności tego modelu w portalu mojeauto.pl. A przecież jeszcze dwa lata temu wielu na słowo Dacia reagowało niemal alergicznie.

DI: Dlaczego pokochaliśmy nowe czeskie samochody?
JB: Od kilku lat liderem tzw. "auta dla Kowalskiego" są modele Skody - głównie Octavia i Fabia. Sprawdzone na polskich drogach i powszechnie uważane za solidnie wykonane ze względu na konotacje z grupą Volkswagena, marki niemieckiej o ustalonej w Polsce renomie. Skoda oferuje dobrą relację ceny do jakości.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR