Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet na wsi zmienia wszystko

28-12-2011, 20:52

Połączenie tradycyjnych mediów oraz internetu umożliwia najbardziej efektywną komunikację z rolnikiem - wynika z ostatniego badania Agribus, przeprowadzonego na zlecenie Martin & Jacob przez TNS OBOP.

Najchętniej wykorzystywanym medium pozostaje nadal telewizja, której oglądanie wskazuje 97% badanych. Internetu używa średnio 60% rolników, ale wynik ten znacznie wzrasta (>80%) w przedziale 20-39 lat. Radia słucha 59% badanych. W badaniu zaobserwowano, że rolnicy nadal czytają prasę rolną, jednak procent czytających systematycznie spada - z 74% w 2005 do około 65% obecnie.

Najsilniejsze wzmocnienie przekazu reklamowego daje jednoczesne użycie prasy lub/i radia wraz z internetem. Wynika to z tego, że internet jest obecnie jedynym medium interaktywnym, które daje najbogatsze spektrum zastosowań i uzupełnia to, czego nie oferuje np. prasa - wyjaśnia Marcin Chrobot, szef Martin & Jacob, firmy badającej rynek rolny.

Czytaj też: KE: jest zgoda na podłączenie Polski Wschodniej do sieci za 1,4 mld zł

Wyniki badania Agribus mogą potwierdzać przekonanie, że rośnie rola internetu przy zakupie maszyn i urządzeń rolniczych. Internet, tuż po salonie sprzedaży maszyn, jest miejscem, gdzie w pierwszej kolejności rolnik szuka informacji, planując zakup np. ciągnika. Grupa 63% badanych stwierdziła, że byłaby skłonna zakupić ciągnik lub inną maszynę, gdyby natknęła się na pozytywny komentarz o maszynie na portalach społecznościowych. Niespełna 80% rolników zadeklarowało, że zazwyczaj lub zawsze porównuje w internecie ceny przed zakupem.

- Powodem zmian w zachowaniach zakupowych rolników jest między innymi potrzeba konfrontacji opinii o produkcie ze znacznie większą liczbą użytkowników niż lokalne środowisko. Lokalny lider opinii pozostaje nadal istotny, jednak obecnie rolnicy szukają rozwiązań, które zyskują aprobatę szerszej części konsumentów. To wzmacnia wiarygodność marki - dodaje Marcin Chrobot.

Badanie Agribus realizowane jest od 1999 r. na reprezentatywnej próbie min. 1000 gospodarstw o areale powyżej 15 ha użytków rolnych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PAP



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR