Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet kontra TV - liczy się tylko rozrywka?

12-03-2009, 12:56

Komputer osobisty a nie telewizor jest zdaniem internautów głównym źródłem rozrywki, a to rozrywka jest celem korzystania z mediów. Tak wynika z trzeciej edycji międzynarodowego badania Stan demokracji w mediach zleconego przez znaną firmę doradczą Deloitte.

Trzecia edycja globalnej ankiety zbadała preferencje prawie 9 tys. konsumentów. Badanie objęło osoby w przedziale wiekowym od 14 do 75 lat, pochodzących z Brazylii, Niemiec, Japonii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Badanie miało charakter ankiety internetowej.

Respondenci wypowiedzieli się w niej na takie kwestie, jak wpływ reklam, treści generowane przez użytkowników czy wykorzystanie telefonów komórkowych w celach rozrywkowych.

W krajach objętych badaniem najbardziej aktywną grupą, korzystającą z gier, muzyki i prowadzącą życie towarzyskie za pośrednictwem internetu, są ludzie w wieku 14-27 lat.

80% z nich regularnie wyszukuje i ściąga z sieci muzykę, 73% systematycznie udziela się na portalach i serwisach społecznościowych. Większość, bo 59%, wykorzystuje telefony komórkowe w celach rozrywkowych. Co więcej, młodsi respondenci oglądają telewizję o jedną trzecią krócej niż starsi użytkownicy mediów.

- Fakt, że omawiana grupa pokoleniowa poszukuje w mediach głównie treści rozrywkowych niesie za sobą potencjalne zagrożenia dla mediów publicznych, które mogą ulec pokusie rezygnacji z treści bardziej ambitnych. – zauważa Jacek Bochenek, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Deloitte.

Badanie Deloitte wykazało jednak, że to reklamy telewizyjne najsilniej wpływają na decyzję konsumenta, w sprawie zakupu produktów. Reklamy zamieszczane w prasie i sieci mają drugorzędne znaczenie, zaś reklama radiowa zajmuje zaledwie piąte miejsce w tym rankingu.

- Nowe media idealnie odpowiadają preferencjom badanych użytkowników: są dynamiczne, interaktywne i rządzą się logiką hiperdystrybucji. Każda treść może zostać odnaleziona pod warunkiem, że istnieje na nią zapotrzebowanie. - dodaje Jacek Bochenek.

Jak wynika z raportu Deloitte z 2007 roku, ochrona środowiska stała się dość ważnym elementem dla firm tworzących produkty i usługi. Nic więc dziwnego w akcjach polegających na zbiórce starych telefonów albo zachęcania do utylizacji zużytych baterii. Znane są też inicjatywy większych firm jak np. Google, która zachęca do oszczędzania energii elektrycznej.

Zgodnie z przewidywaniami, rozwinęła się technologii VoIP oraz nastąpiła popularyzacja urządzeń typu smartphone czy laptopów.

Prawie sześciu na dziesięciu respondentów (58%) przegląda czasopisma, by dowiedzieć się co jest w modzie, jeśli chodzi o ubrania, samochody i muzykę.

Sonda
Czego oczekujesz od mediów?
  • Zapewnienia rozrywki
  • Dostarczenia Informacji
  • Zdobywania wiedzy
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

Dodatkowo ponad jedna czwarta użytkowników jest skłonna zapłacić za treści w sieci o ile będą one pozbawione reklam. Ponadto 72% użytkowników przyznało, że woli czytać prasę zamiast szukać tej samej informacji online.

W raporcie na 2008 rok ciekawe są wnioski dotyczące piractwa. Stały rozwój łączy szerokopasmowych na całym świecie umożliwia wzrost jego stopy, a dzięki coraz szybszemu rozwojowi tych łączy piractwo dotyczące filmów, telewizji i oprogramowania przynosi zyski. W raporcie stwierdzono, że w roku 2008 i kolejnych, walka z tym zjawiskiem może zacząć przynosić pierwsze skutki. Wątpliwym jest jednak całkowite wyeliminowanie tego zjawiska.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Deloitte



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR