Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internauci i Walentynki

14-02-2007, 12:22

Większość polskich użytkowników internetu (97 proc.) wie o Dniu Zakochanych, a ponad połowa (56 proc.) zamierza go spędzać w wyjątkowy sposób - wynika z badania Gemius SA. Choć decyzje i plany dotyczące Walentynek w niektórych przypadkach wyraźnie różnią kobiety i mężczyzn, zakochani internauci zamierzają w ten dzień wyrażać swoje uczucia przede wszystkim w stosunku do swoich życiowych partnerów (77 proc.).

W 2007 roku polscy internauci najchętniej będą świętować Walentynki obdarowując bliską osobę. Prezenty swoim ukochanym zamierza kupić 42 proc. badanych, a 29 proc. myśli o wysłaniu walentynkowych życzeń.

Romantyczną kolację w dniu dzisiejszym zaplanowało 23 proc. ankietowanych świętujących Dzień Zakochanych - informuje Gemius. Wśród internautów planujących aktywnie spędzić wieczór (kolacja lub wizyta w kawiarni) przeważają kobiety - 26 proc. w porównaniu do 21 procent panów.

42 proc. mężczyzn zamierza za to wręczyć swojej Walentynce kwiaty. Wśród pań zdarza się to dosyć rzadko - 4 proc. badanych. Jednak co do obdarowywania prezentami panuje zgodność - zarówno 42 proc. kobiet jak i mężczyzn planuje w ten sposób uczcić ten dzień.

Prezenty kupujemy przede wszystkim osobie, z którą jesteśmy w związku (43 proc.). Mniej, bo niemal jedna trzecia (28 proc.) badanych, zamierza obdarować innych, z którymi łączą ich ciepłe uczucia. Co ciekawe, spośród chętnych do obdarowywania tylko 7 proc. uczyni to za pośrednictwem internetu. Największa grupa z nich (9 proc.) w sklepie internetowym wybierze bieliznę.

Jak wskazuje raport Gemius "Walentynki 2007", plany związane z zakupami podarunków walentynkowych różnią panie i panów. Mężczyźni mają zamiar sprezentować swojej wybrance przede wszystkim słodycze (34 proc.), maskotki (29 proc.) oraz biżuterię (29 proc.). Podczas gdy kobiety planują zakup odzieży i bielizny (27 proc.), słodyczy (25 proc.) oraz kosmetyków (12 proc.). Obie grupy internautów są idealnie zgodne co do jednego prezentu - zarówno 24 proc. kobiet, jak i mężczyzn, wybierze w tym roku perfumy.

Najwięcej internautów zamierzających dokonać zakupu wyda na prezenty walentynkowe od 21 do 50 złotych (37 proc.). Podarunki warte ponad 300 złotych zamierza kupić w tym roku 4 proc. internautów deklarujących chęć obdarowania bliskich. Mężczyźni wydadzą średnio więcej niż kobiety, a znacznie większy odsetek panów (37 proc.) niż pań (20 proc.) zapłaci za podarunek dla partnera ponad 100 złotych.

W tym roku, co trzeci internauta obchodzący Walentynki (29 proc.) uznał, że Dzień Zakochanych jest okazją do wysłania życzeń. Najwięcej, bo aż połowa (48 proc.) internautów, którzy planują złożyć życzenia walentynkowe, zamierza je przekazać bliskim osobiście. Dla porównania w roku ubiegłym najbardziej popularne były życzenia wysyłane za pomocą SMS-ów (45 proc.), osobiście zaś planował je złożyć co trzeci respondent deklarujący chęć złożenia życzeń walentynkowych (32 proc.).

Jak pokazują tegoroczne wyniki badania, 41 proc. internautów planuje wysłać życzenia korzystając z poczty e-mail. Nadal dużą popularnością cieszą się walentynkowe kartki i listy doręczane bliskim pocztą - niemal 40 proc. internautów 14 lutego. skorzysta z tej możliwości. SMS-y, tak popularne przed rokiem, tym razem wybierze co trzeci internauta (36 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 24 stycznia - 2 lutego 2007. W ramach badania zebrano 1 990 kwestionariuszy wypełnionych do końca przez osoby powyżej 15 roku życia.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gemius