Inteligo zmienia stronę logowania oraz adresy serwisów transakcyjnego i mobilnego

redakcja 29-03-2011, 05:13

Od końca marca serwisy transakcyjny i mobilny Inteligo będą dostępne pod nowymi adresami. Użytkownicy tego banku powinni jednak mieć się na baczności - tego typu wydarzenia są skwapliwie wykorzystywane przez cyberprzestępców do podszywania się pod instytucje finansowe.

Sonda
Z jakich narzędzi do zatwierdzania transakcji online korzystasz w swoim banku?
  • zdrapek
  • jednorazowych haseł SMS-owych
  • tokena w komórce
  • tokena sprzętowego
wyniki  komentarze

Od 31 marca 2011 r. serwis transakcyjny Inteligo będzie dostępny pod adresem inteligo.pl/secure, a nie jak dotychczas secure.inteligo.com.pl. Nowy adres zostanie głównym, a poprzedni wygaśnie wraz z końcem września br., poinformowali przedstawiciele banku na firmowym blogu.

Podobnie będzie wyglądać sytuacja z serwisem mobilnym, który będzie dostępny pod adresem m.inteligo.pl, a dotychczasowy adres będzie kierował na nowy.

Nowa strona logowania Inteligo
fot. - Nowa strona logowania Inteligo
Nowa strona ułatwi logowanie klientom wykorzystującym tokeny, czyli specjalne aplikacje na telefony komórkowe umożliwiające generowanie kodów jednorazowych. Token ma za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo klienta, który korzysta także z hasła. Tokeny zostały udostępnione klientom banku w listopadzie ubiegłego roku.

Oprócz tokena w Inteligo można korzystać z karty-zdrapki i kodów SMS-owych. Klienci mogą zmienić sposoby autoryzacji w serwisie transakcyjnym lub z pomocą konsultanta. Do zmiany metody autoryzacji potrzebne jest hasło z dotychczas używanego narzędzia.

>> Czytaj też: Kontrowersje wokół zabezpieczeń ING Banku Śląskiego (aktualizacja)

W związku ze wspomnianymi wyżej zmianami użytkownicy kont Inteligo powinni uważać na próby podszywania się pod bank przez cyberprzestępców, którzy mogą rozsyłać e-maile rzekomo pochodzące od banku i tworzyć witryny imitujące nowe strony logowania.

Wśród Czytelników DI jest wielu doświadczonych użytkowników internetu, świadomych zagrożeń i potrafiących sobie z nimi radzić, jednak pamiętajmy również o początkujących internautach, których warto uczulić na sposoby działania cyberprzestępców. O czym należy pamiętać?

  • Przede wszystkim banki nigdy nie podają w rozsyłanych do klientów e-mailach adresu do strony z logowaniem i nie zachęcają w ten sposób do klikania w podany link, logowania i zmiany danych dostępowych.
  • Instytucje finansowe nie grożą także swoim klientom, że brak podjęcia akcji (czyli zazwyczaj kliknięcia we wskazany link i zalogowania) spowoduje blokadę konta lub inne konsekwencje.
  • Bank nigdy nie prosi o przesłanie mu e-mailem ani w jakikolwiek inny sposób danych do logowania na konto czy podania kodów jednorazowych.
  • Udając się na stronę banku, pamiętajmy, by uważnie wpisać jego adres w pasku adresu. Przestępcy często wykorzystują adresy z literówkami, pod którymi tworzą fałszywe kopie stron bankowych (np. inteligo.pl można zapisać w postaci inte1igo.pl). Zalogowanie się na takiej stronie może oznaczać przekazanie złoczyńcom swoich danych dostępowych.
  • Pamiętajmy również, by korzystając z serwisu transakcyjnego banku, zwracać uwagę, czy połączenie jest szyfrowane - adres strony będzie rozpoczynał się od https:// (a nie http://), a w pasku adresu lub pasku stanu pojawi się charakterystyczna zamknięta kłódka. Ponadto w pasku adresu powinna znaleźć się informacja o certyfikacie bezpieczeństwa, której kliknięcie pokaże szczegóły dotyczące właściciela strony i certyfikatu - powinny być one zgodne.

Jeśli pominęliśmy coś istotnego prosimy doświadczonych Czytelników o uzupełnienie w komentarzach, by młodzi stażem internauci nie musieli uczyć się na własnych błędach.

>> Czytaj też: Zabezpieczenia oferowane przez polskie banki


Źródło: Inteligo
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Czerwiec 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930