Inteligentne półki i chłodziarki już wkrótce w sklepach

26-07-2018, 12:50

Latem 2018 r. polska firma Surge Cloud, przeprowadzi we współpracy z Integrated Solutions pierwsze wdrożenia systemu optymalizującego zatowarowanie sklepu. Jego podstawą jest tzw. inteligentna półka. System ten pozwoli sieciom handlowym, a także producentom na niemal pełną kontrolę nad produktem oferowanym w sklepie.

mat partnera

Brak danych o produkcie i czas potrzebny na ich pozyskanie generują koszty dla sklepu wielkopowierzchniowego oraz utrudniają pracę przedstawiciela handlowego. „Chcemy to zmienić, odzyskać ich czas. Dać narzędzie, które dostarczy dane, zwiększy sprzedaż i pozwoli na zmniejszenie obciążenia operacyjnego.” – mówi Marcin Dąbrowski, CEO startupu. Surge Cloud wyposaży sklepy w inteligentne półki, witryny chłodnicze, czy nawet chłodziarki. Umożliwią one w czasie rzeczywistym zbieranie takich danych jak udział i poziom dostępności produktu na półce, inwentaryzacja kategorii czy rotacja.

Różne wersje produktu

Rozwiązanie w postaci inteligentnej półki, wykorzystującej sensory informujące o zatowarowaniu (z ang. OOS - out of shelf) może znacznie wpłynąć na redukcję strat w sprzedaży oraz poprawienie wydajności ekspozycji produktu (rynek handlu zbliża się do nasycenia, ważniejsze jest uzyskanie dobrej marży na dotychczasowej działalności, niż realizowanie tylko ekspansji - przyp.własny). Surge Cloud przygotowuje także (dla branży napojów i alkoholi, przy. własny) specjalne produkty: witryny chłodnicze i chłodziarki z systemem zbierania danych. "Jeżeli producent napojów posiada 40 tysięcy własnych lodówek w terenie, to koszty kontroli tego, czy ktoś nie trzyma w nich innych produktów są absurdalne. Zazwyczaj jest to kilka wizyt w miesiącu w każdym z tych punktów. A można to zastąpić odpowiednim rozwiązaniem IoT.” - mówi Tomasz Stępiński-Ustasiak, Kierownik Wydziału Integracji Rozwiązań Mobilnych IoT i Zaawansowanych Technologii Integrated Soultions.

Pilotaż inteligentnej półki obejmie wszystkie formaty sklepów obecne na rynku (od tzw. convenience, po hipermarkety). Głównym inwestorem spółki w 2018 roku został Dawid Urban, założyciel Chic Group.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać





fot. ZUS







Komentarze
comments powered by Disqus
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.