Integracja danych o klientach

17-09-2018, 21:17

Ponad połowa światowych decydentów z zakresu oprogramowania zaimplementowała lub właśnie rozszerza implementację możliwości Customer Relationship Management (CRM). Zmiany te można zaobserwować również na polskim rynku, gdzie coraz więcej firm zaczyna przyglądać się posiadanym przez siebie wielkim zbiorom danych i zastanawia się nad sposobem ich efektywnego wykorzystania.

CRM to długofalowa, stosowana na dużą skalę strategia zarządzania relacjami klienckimi. To szeroka integracja wszelkich posiadanych danych o konsumentach, które mają wpłynąć na optymalizację całego trybu funkcjonowania firmy. Pod słowem dane kryją się w tym przypadku przede wszystkim wszelkie punkty styku na linii marka-klient, historia kontaktów z tymże klientem oraz zbiór opisanych transakcji. Poza historią konsumenta powinniśmy również mieć na uwadze historię produktów i historię usług oferowanych klientom. Łączone zbiory danych to zarówno ścieżki digitalowe, jak i wydarzenia offline, które zestawiamy z klasycznymi wskaźnikami dotyczącymi relacji z klientem.

„Po co to wszystko?” i „Czy to się opłaca?”

To dwa główne pytania, które nasuwają się przy rozmowie o zintegrowaniu danych. Aby na nie odpowiedzieć, trzeba CRM rozumieć przez pryzmat wykorzystywania, nie gromadzenia, a na firmę spojrzeć w sposób holistyczny, nie w perspektywie pojedynczych aktywacji, w których CRM „może się przydać”.

Opłacalność inwestycji w CRM możemy dostrzegać w przewadze konkurencyjnej, wytworzonej poprzez wyższą jakość i lepszą skuteczność obsługi klienta. Działania efektywnie integrujące dane offline i online dostarczają firmom wiele nowych informacji dotyczących konsumentów i ich zachowań. Jednocześnie dają możliwość optymalizacji biznesu poprzez wyróżnienie się na tle konkurencji i zbudowanie trwałych relacji z klientami na podstawie tworzenia wyjątkowych doświadczeń.

Autor: Olga Wójcicka dla IRCenter


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031