Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Instagram jest kobietą

15-09-2017, 18:45

Aplikacja Instagram w Polsce przyciąga przed ekrany nawet dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn.

Z aplikacji mobilnej Instagram korzystało w sierpniu 2,1 mln polskich internautek, co stanowi 72 proc. ogółu użytkowników tej aplikacji (3 mln). Średnia dzienna odwiedzalność aplikacji Instagram wyniosła blisko 1,4 mln dla kobiet i zaledwie 225 tys. dla mężczyzn.

Z perspektywy biznesowej, a dokładniej patrząc na możliwości monetyzacji, fakt iż aplikacja jest tak bardzo kobieca niewątpliwie jest dużym atutem, ponieważ znaczna część kampanii reklamowych jest skierowana właśnie do kobiet i docieranie do żeńskich grup docelowych jest ważne dla wielu marek ─ komentuje Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa. W skali miesiąca można zauważyć dni, kiedy z aplikacji korzystało nawet dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn. Taka sytuacja miała miejsce 18, 20 i 30 sierpnia.

Najwyższą liczbę użytkowników obu płci zanotowano w poniedziałek 7 sierpnia (1,6 mln kobiet, 361 tys. mężczyzn). Tego dnia dysproporcja udziału kobiet i mężczyzn wyraźnie zmalała – pań było około cztery razy więcej niż panów (źródło: Gemius/PBI). ─ Tematyka lifestylowa zazwyczaj znacznie bardziej przyciąga kobiety niż mężczyzn i to bez względu na rodzaj medium. Tak dzieje się w telewizji, prasie, a także w internecie. Biorąc pod uwagę ten fakt, nie jest zaskakujące, że w aplikacji Instagram królują kobiety. Przecież to kobiety znacznie chętniej dzielą się swoimi emocjami i uczuciami oraz uwielbiają oglądać piękne zdjęcia i właśnie w te potrzeby wpisuje się aplikacja Instagram.

Kobiety bardzo aktywnie korzystają z aplikacji społecznościowych. Nie tylko Instagram jest zdominowany przez słabą płeć. W sierpniu więcej kobiet korzystało także z aplikacji Facebooka oraz ze Snapchata. Z kolei z aplikacji Twitter korzysta więcej mężczyzn ─ dodaje Wiercińska.

Firma Gemius poddała analizie dane z sierpnia 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7–75 lat.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: SciencePR



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING