Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

INFOR Biznes objął większościowy pakiet udziałów w Dzienniku Internautów - spółce prowadzącej jeden z najstarszych polskich serwisów informacyjnych w sieci poświęcony branży internetowej. Transakcja jest efektem konsekwentnej strategii INFOR Biznes zakładającej poszerzanie portfolio marek internetowych i budowanie przewagi konkurencyjnej w sieci. Dla DI jest to po prostu szansa na dalszy, stabilny rozwój pod skrzydłami silnego partnera.

Stałym Czytelnikom raczej nie trzeba przedstawiać Dziennika Internautów. Tych, którzy zawitali tu pierwszy raz lub odwiedzają nas od niedawna, chcielibyśmy poinformować, że serwis działa w sieci od 1998 roku. Pierwsze kroki stawialiśmy jako tzw. e-zin, czyli internetowy magazyn kulturalny o nazwie Web Express. Wydawany był raz w miesiącu, zawierał artykuły na przeróżne tematy, zarówno te dotyczące spraw wirtualnych, jak i życia toczącego się poza ekranem monitora.

Po trzech latach działalności, wraz z dynamicznym wzrostem liczby i częstotliwości pojawiania się krótkich informacji (tzw. news) opisujących bieżące wydarzenia, zdecydowaliśmy się na zmianę profilu na serwis informacyjny. Oficjalne przeobrażenie nastąpiło w marcu 2001 roku - zmieniliśmy nie tylko profil, ale również nazwę, która naszym zdaniem najlepiej oddaje misję serwisu - Dziennik Internautów (w skrócie DI) - oraz rozpoczęliśmy działalność pod nową domeną di.com.pl.

Od tego czasu koncentrujemy się na łamach DI przede wszystkim na przekazywaniu bieżących informacji dotyczących społecznych i biznesowych wydarzeń związanych z internetem. Misją redakcji Dziennika Internautów jest przybliżanie Polakom, w przystępny dla każdego sposób, tematyki internetu, nieograniczonych możliwości tego medium i perspektyw rozwoju, jakie daje. Chętnie rozwiązujemy i nagłaśniamy także sprawy zgłaszane do nas przez internautów, o których możecie poczytać m.in. w działach "Interwencje" i "Listy Czytelników". Niestety otrzymujemy tak wiele zgłoszeń, że nie jesteśmy w stanie zająć się wszystkimi, za co wszystkich przy okazji tej wiadomości przepraszamy i obiecujemy poprawę, przy pomocy silnych braci ze stajni INFOR Biznes :)

Przez prawie dekadę istnienia jako DI udało nam się osiągnąć dosyć stabilną pozycję na rynku polskich mediów internetowych i znaleźć się w czołówce najpoczytniejszych serwisów informacyjnych poświęconych tematyce internetu w życiu i biznesie. DI należy do uznanych i często cytowanych źródeł w innych mediach - wiadomości Dziennika Internautów obecne są m.in. w portalach Gazeta.pl, Onet.pl czy Money.pl. W listopadzie nawiązaliśmy także partnerską współpracę z portalem Nasza-Klasa.pl, którego dział „Bezpieczeństwo” został objęty patronatem medialnym Dziennika Internautów.

We wrześniu 2009 roku serwis odwiedziło 320 tys. realnych użytkowników (według oficjalnych wyników badania Megapanel). Po okresie wakacyjnego zastoju oglądalność ruszyła jednak bardzo dynamicznie w górę, co nas oczywiście bardzo cieszy i za co dziękujemy naszym Czytelnikom.

Dlaczego INFOR Biznes zechciał zainwestować w DI? Najlepiej wyjaśni to Rafał Staszkiewicz, dyrektor Biura Inwestycji i Rozwoju INFOR Biznes, któremu przy okazji bardzo dziękujemy za cierpliwość w negocjacjach, pomoc i przeprowadzenie do końca całego procesu inwestycyjnego:

Dziennik Internautów jest przykładem możliwości, jakie daje internet młodym, zdolnym przedsiębiorcom, którzy z powodzeniem mogą osiągać sukcesy na rynku wydawców online. Celem inwestycji w Dziennik Internatów jest budowanie zasięgu INFOR Biznes oraz rozwój naszej oferty kontentowej i reklamowej. Zamierzamy utrzymywać i budować rozpoznawalną markę DI na polskim rynku internetowym oraz wykorzystać kompetencje założycieli w obszarze tworzenia treści i budowania społeczności wokół tematyki rynku internetowego - powiedział Rafał Staszkiewicz.

Decydując się na wejście do stajni INFOR Biznes, chcemy oczywiście dalej rozwijać Dziennik Internautów tak, jak tylko najlepiej potrafimy, chcemy dalej pomagać internautom w ich problemach, informować o tym, co najważniejsze i przekonywać do tego, że internet jest wspaniałym medium, które przy zachowaniu odrobiny rozsądku nie jest wcale aż tak niebezpieczne, a może po prostu ułatwić nam życie i przyczynić się do rozwoju nie tylko indywidualnego, ale również społecznego i cywilizacyjnego.

Piotr Cygan, założyciel i ojciec dyrektor Web Express :-) oraz współzałożyciel i prezes zarządu Dziennika Internautów Sp. z o.o. wyjaśnia, że „dołączając do silnej grupy INFOR PL liczymy na synergię w najważniejszych dla nas obszarach - redakcyjnym oraz sprzedażowym (reklama i usługi). Wierzymy, że nowy partner pozytywnie wpłynie także na wzrost naszego zasięgu oraz umacnianie marki DI na polskim rynku internetowym”. I tego sobie i Czytelnikom DI życzymy.

Zainteresowanym stroną biznesową transakcji możemy tylko ujawnić, że udziały w Dzienniku Internautów zostały przez INFOR Biznes odkupione od funduszu Venture Incubator z Wrocławia oraz założycieli DI.

Spółka INFOR Biznes należy do holdingu INFOR PL SA i Axel Springer Polska. Jest wydawcą „Dziennika Gazety Prawnej” oraz serwisów gazetaprawna.pl, forsal.pl, dziennik.pl. Do grupy INFOR Biznes należy również porównywarka usług TotalMoney.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *