Infolinia dla firmy - w jaki sposób pomaga w kontaktach z klientem

03-10-2018, 14:57

Obsługa klienta, jest niezwykle ważną częścią każdej firmy, jednak jak pokazują badania, wiele firm nie radzi sobie z nią najlepiej, przez co traci swoich klientów. Straty klientów są w Polsce mierzone w miliardach dolarów rocznie. Są wiec to kwoty ogromne. Jednak można tego uniknąć, odpowiednio przygotowując się do obsługi klienta. W jaki sposób można to zrobić najtaniej i najlepiej? W co warto zainwestować?

mat partnera

Ostatnimi czasy, coraz większą popularnością cieszą się infolinie dla firm, które prowadzone są przez firmy outsourcingowe. Taka infolinia to świetna inwestycja, ponieważ dzięki niej, klient jest w stanie dowiedzieć się więcej o twojej firmie w dużo krótszym czasie.

Poza tym infolinia jest też znakiem profesjonalizacji firmy i sprawia, że kliencie myślą o firmie w sposób dużo poważniejszy, niż w przypadkach, gdy w danej firmie nie ma infolinii.

Jak infolinia pomaga w kontaktach z klientami?

Ogromnym plusem posiadania własnej infolinii dla firmy, jest możliwość bezpośredniej komunikacji z klientem, który jest w stanie uzyskać wszystkie niezbędne informacje, przy pomocy jednego telefonu. W ten sposób można uzyskać nie tylko suche informacje, ale także i całe wsparcie techniczne.

Taka infolinia, z punktu widzenia klienta, jest niezwykle istotna. W dzisiejszych czasach brak infolinii może wręcz wyglądać na brak zaangażowania w sprawy klientów bądź nawet na niedbalstwo.

A co konkretnego daje infolinia? Właśnie możliwość kompleksowej obsługi klienta. Za pomocą infolinii jesteś w stanie odpowiadać na wszelkiego rodzaju pytania od klientów. Te dotyczące oferty, zamówienia, czy zwykłego wsparcia w celu rozwiązania wątpliwości. Wszystkie te działania zapewnią ci zaufanie klienta, który będzie wiedział, że twoja firma jest profesjonalna i dobrze zorganizowana. 

Oprócz tego, poprzez infolinię możesz także prezentować swoje produkty oraz usługi. Dzięki temu stałym klientom przybliżysz nowe oferty, a nowym klientom przedstawisz najlepsze dla nich rozwiązania. Kolejną zaletą kontaktu telefonicznego jest fakt, iż rozmowa telefoniczna zajmie Ci znacznie mniej czasu niż odpisywanie na maile.

Co warto wiedzieć o obsłudze klienta?

Profesjonalna obsługa klienta jest na wagę złota. Badania z 2010 roku (The Cost of Poor Customer Service), które obejmowały 16 różnych państw (w tym Polskę) wykazały, że niski poziom obsługi klienta przyczynił się do ogromnych strat, sięgających nawet 338,5 mld dolarów rocznie!

Szacuje się, że każdy źle obsłużony klient w Polsce, to strata nawet 145 euro rocznie. Teoretycznie taka kwota nie jest spektakularna, ale trzeba ją przemnożyć na ilość klientów, których się traci wskutek złej obsługi.

Na co zatem trzeba zwracać uwagę? Przede wszystkim na długoterminową reputację swojej firmy. Nie należy dobrze obsługiwać klienta wyłącznie przed sprzedażą, ale także w jej trakcie, czy nawet po. Jeżeli klient ma jakieś pytania, należy na nie odpowiedzieć, skonfrontować się z nim i rozwiązać problem. Dzięki temu klienci będą bardziej zachęceni do wracania. Cały proces obsługi klienta sprawi więc, że zyskasz więcej niż jednorazowego klienta.

Podsumowanie

Jak więc widać, posiadanie infolinii dla swojej firmy, jest czymś, co znacznie pomaga w kontaktach z klientami i jest przez klientów postrzegane jako profesjonalizm. Brak takiej infolinii może skutkować niezadowoleniem klientów, wrażeniem niedbalstwa ze strony firmy i nieodpowiednią obsługą. To z kolei może skutkować utratą klientów, a co za tym idzie stratą dużej ilości pieniędzy.

Dlatego tak ważna jest obsługa klienta i posiadanie dobrej, sprawnej infolinii obsługiwanej przez przeszkolonych profesjonalistów, którzy będą w stanie odpowiedzieć na wszystkie nurtujące pytania oraz udzielać wsparcia technicznego.

To wszystko będzie łączyć się w twojej firmie i będzie sprawiać, że nie tylko będą znajdowali się nowi klienci, ale także starzy klienci będą do ciebie wracać, ponieważ będą wiedzieć, że zostaną dobrze obsłużeni.

Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na jakość infolinii jest firma, która będzie ją obsługiwała. Wiele przedsiębiorstw w celu zredukowania kosztów zatrudnia zewnętrzne firmy, które oferują profesjonalne prowadzenie infolinii.

Usługę prowadzenia infolinii najczęściej oferują firmy call center, takie jak IPT.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
To warto przeczytać


fot. Sarota PR






  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.