Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Udana końcówka 2009 roku, mimo gorszych wyników za cały rok, skłoniła IBM do podniesienia prognoz finansowych na 2010 rok.

Przedstawione przez IBM wyniki finansowe za czwarty kwartał 2009 roku oraz za cały ubiegły rok wskazywać mogą, że branża komputerowa ma już najgorsze za sobą. Firma w okresie październik-grudzień sprzedała towary i usługi za 27,2 miliardów dolarów, o 1 procent więcej niż rok wcześniej. O 9 procent z kolei wzrósł zysk firmy w tym okresie - z 4,4 do 4,8 miliardów dolarów.

W rozbiciu geograficznym widać jednak, że sytuacja w Stanach Zjednoczonych wciąż jest dość niepewna. Przychody w Ameryce Północnej (NA) spadły o 3 procent rok do roku, podczas gdy w regionach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) oraz Azji i Pacyfiku (APJ) wzrosły odpowiednio o 2 i 6 procent.

Wzrosły przychody zarówno ze sprzedaży usług, jak i oprogramowania. Firma podpisała kontrakty na dostawę usług o wartości 18,8 miliardów dolarów, co oznacza 9-procentowy wzrost. 22 umowy mają wartość przekraczającą 100 milionów dolarów. Wartość segmentu outsourcingu wzrosła o 15 procent, do 11,4 miliardów dolarów.

Wyniki za cały rok nie są już jednak tak różowe. W 2009 roku łączne przychody były o 8 procent niższe niż rok wcześniej i wyniosły 95,8 miliardów dolarów. We wszystkich regionach nastąpił spadek sprzedaży - o 12 procent w regionie EMEA, o 6 procent w NA oraz o 2 procent w APJ. Warto jednak podkreślić, że pomimo spadku przychodów firmie udało się wypracować pokaźny i - co najważniejsze - wyższy niż rok wcześniej zysk: 13,4 miliardów dolarów wobec 12,3.

Dobra końcówka 2009 roku skłoniła IBM do podniesienia prognoz dotyczących roku 2010. Firma spodziewa się, że zysk na jednej akcji wyniesie przynajmniej 11 dolarów. Wcześniej mówiono o przedziale 10-11 dolarów.

>> Czytaj także: IBM i AMD - wyniki lepsze od oczekiwań


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IBM