Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Hyperion z wynikami i nowymi tabletami

16-11-2011, 23:01

Hyperion S.A. poprawia swoje wyniki finansowe. Po trzech kwartałach 2011 r. grupa kapitałowa Hyperion miała 47,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 63,8% więcej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto wzrósł 122,4%, do 5,11 mln zł. Firma zapowiada teraz wprowadzenie kolejnych tabletów na rynek.

Na koniec września 2011 r. grupa kapitałowa Hyperion S.A. wypracowała m.in.:

  • 47,89 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto, wobec 29,23 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 63,8%;
  • 9,71 mln zł skonsolidowanego zysk EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją), wobec 8,40 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 15,6%
  • 4,35 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego, wobec 3,58 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 21,3%;
  • 5,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 2,30 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 123,9%;
  • 4,87 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej (MNI S.A.), wobec 2,18 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 123,9%.

Od II kwartału 2011 r. grupa kapitałowa Hyperion wdraża nową strategię - z ogólnopolskiego dostawcy usług szerokopasmowego dostępu do internetu i telekomunikacyjnych przeistacza się w teledostawcę multimedialnych usług kontentowych. Przygotowując się do wdrożenia tej strategii Hyperion S.A. sprzedał kilkanaście podmiotów zależnych świadczących wspomniane usługi, a następnie nabył trzy firmy: Lark Europe Sp. z o.o. - producenta i dostawcę urządzeń do nawigacji GPS oraz tabletów pod marką LARK, Telestar S.A. - nadawcę ogólnopolskiej telewizji iTV, Netshops.pl Sp. z o.o. - spółkę z segmentu e-commerce. Nowa strategia Hyperiona zakłada ścisłą współpracę tych spółek. Jej istotnym elementem było wprowadzenie przez Lark Europe na polski rynek rodziny multimedialnych tabletów FreeMe opartych na systemie operacyjnym Android.

Czytaj też: Dell: Spada sprzedaż, rośnie zysk

Lark Europe planuje sprzedać w tym roku 40 tys. tabletów FreeMe. Zgodnie z nową strategią grupy Hyperion ich użytkownikom zostaną zaoferowane multimedialne usługi kontentowe znajdujące się w ofercie spółek zależnych (np. wirtualna galeria handlowa NetShops.pl, kanały telewizyjne w technologii iPTV), a także innych podmiotów należących do giełdowej grupy MNI (są wśród nich firmy telekomunikacyjne, turystyczne, nawigacyjne). Będziemy systematycznie wprowadzać na polski rynek nowe lepsze wersje tabletów FreeMe, np. z ekranem 10-calowym, a ich użytkownikom proponować nowe usługi kontentowe, co będzie miało pozytywne przełożenie na wyniki finansowe grupy Hyperion w kolejnych kwartałach – mówi Robert Kwiatkowski, prezes Hyperion S.A.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E