Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

HP będzie promować wyszukiwarkę Microsoftu

03-06-2008, 12:29

Od przyszłego roku na komputerach HP sprzedawanych w USA i Kanadzie domyślną wyszukiwarką będzie Live Search. Jak widać gigant z Redmond od kilku tygodni bardzo intensywnie stara się o wyrwanie Google kawałka udziałów w rynku wyszukiwarek.

HP jest obecnie wiodącym producentem komputerów osobistych. Dzięki niemu Microsoft ze swoją wyszukiwarką będzie mógł trafić do milionów użytkowników. Według Kevina Johnsona z Microsoftu jest to najważniejsza dla Live Search umowa, jaką Microsoft podpisał.

Pierwsze komputery HP ze specjalnym paskiem narzędziowym dającym dostęp do Live Search pojawią się w styczniu 2009 roku. Pasek ten będzie dawał również dostęp do wybranych usług online od HP (np. Snapfish). Umowa przewiduje też, że Live Search jedną z podstawowych usług w przeglądarce IE, która znajdzie się na komputerach HP.

Warunki finansowe porozumienia nie zostały ujawnione. Nie wiadomo też jakiego wzrostu w liczbie użytkowników wyszukiwarki spodziewa się Microsoft.

Koncern już wcześniej podpisał podobną umowę z firmą Lenovo. Z kolei Dell – producent numer 2 na rynku – posiada umowę podpisaną z Google. Kończy się ona w roku 2009 i co ciekawe przedstawiciela Della nie przesądzają o jej przedłużeniu. Agencji Reuters powiedzieli, że są "otwarci na alternatywy".

Atutem pozostającym w rękach Google jest umowa z Mozillą, producentem coraz popularniejszej przeglądarki Firefox.

Od czasu wycofania się z zakupu Yahoo Microsoft bardzo intensywnie stara się o promowanie swojej wyszukiwarki. Wyraźnym tego przykładem jest program Live Search Cashback w ramach którego gigant zaoferował pieniądze za dokonywanie zakupów z pomocą jego wyszukiwarki. Również niedawne odejście od skanowania książek wskazuje wyraźnie na to, że Microsoft na poważnie zajął się Live Search.

Według danych comScore obecny udział Google w rynku wyszukiwania wynosi 61,5% (wzrost w kwietniu). Udział Yahoo i Microsoftu to odpowiednio 20,4% i 9,1%.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR