Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Hot or not? 3 wskazówki dotyczące marketingowych wskaźników

24-06-2019, 23:14

Marketing w większości organizacji stanowi wyodrębniony dział, który koncentruje się m.in. na wizerunku marki. Co więcej, budowana jest w nich strategia tworzenia trwałej relacji między firmą a klientami i konsumentami. Wszystkie te elementy skrzętnie opierane są na odpowiednich wskaźnikach marketingowych, ale czy faktycznie na koniec dnia liczy się liczba lub procent?

Funkcjonuje przekonanie, że właściwie wyznaczone wskaźniki marketingowe mają bardzo istotny wpływ na prawidłowe działanie organizacji. To najczęściej na ich podstawie podejmowane są decyzje biznesowe. Maciej Olipra, CEO Global Shopper Marketing twierdzi jednak, że nawet najbardziej skomplikowane i zaawansowane zestawienia z danymi oraz skrupulatnie wyliczone procenty nie będą dla nas przydatne, jeżeli nie będziemy ich w stanie odpowiednio „rozpracować”. Co więcej, oprócz tych elementów ważne jest interdyscyplinarne podejście w budowaniu siły marek i tworzeniu realnej biznesowej wartości.

Na co warto zwracać uwagę, żeby osiągnąć sukces?

  1. Uważaj na pułapkę liczb. Na przykładzie popularnej influencerki, która za pośrednictwem Instagrama zachęcała do zakupienia koszulki swojej nowej marki możemy zauważyć, że finalnie nie liczy się liczba followersów, a ich przywiązanie. Mimo ponad 2 mln obserwujących, nie udało jej się sprzedać ubrań. Powodów takiej sytuacji mogło być mnóstwo. Brak ścisłej identyfikacji z produktem, słaby marketing lub po prostu zabrakło bezpośredniego kontaktu z przedmiotem. Warto pamiętać, że już blisko 80% decyzji zakupowych podejmowanych jest dopiero w miejscu styku konsumenta z produktem – wynika z badania POPAI Mass Merchant Shopper Engagement Study. Tak to kolejna liczba, ale czy nie jest prawdą, że wolimy dotknąć bluzki, którą chcemy później nosić np. w upalne dni?
  2. Każde medium ma swoją specyfikę. Nie ukrywajmy, niemal dla wszystkich firm najważniejsza jest sprzedaż. W dzisiejszym świecie digitalizacji wiele podmiotów stawia na promocję swojej marki w internecie. Następnie na podstawie wyników sprzedaży ocenia, czy budżet reklamowy został ulokowany w odpowiedni sposób. Warto szukać zależności między danymi, ale przy finalnej ocenie być już nieco bardziej ostrożnym. Pamiętajmy, że wiele czynników ma wpływ na decyzję zakupową. Jak podaje firma Deloitte ponad 70% z nich ma charakter impulsywny! Może się więc zdarzyć, że zachęceni przez promocję w internecie pójdziemy kupić krem, który ma niemal zdziałać cuda. Jednak w sklepie coś innego przyciągnie naszą uwagę i zdecydujemy się na zupełnie inny produkt.
  3. Rozsądek przede wszystkim. Przesadnie wierzymy danym. Tekst jest dla nas ciekawszy i wiarygodniejszy, gdy posiada informacje poparte liczbami (ten jest tego przykładem). Niestety w życiu codziennym to właśnie one potrafią stworzyć nieprawdziwy obraz rzeczywistości. Skutkować to może oczywiście błędami w biznesie. Otaczający nas świat naszpikowany jest mnóstwem reklam. Spowodowało to, że zaczynamy pomijać komunikaty promocyjne. To zjawisko ma już swoją nazwę – „ślepoty contentowej i banerowej”. Wpłynęło to m.in. na coraz częstsze korzystanie z różnego rodzaju botów, które generują wysokie, a zarazem sztuczne i bezwartościowe zaangażowanie.

Źródło: Global Shopper Marketing


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *