Hogart oferuje mobilne Business Intelligence na smartfony i tablety

informacja prasowa 13-11-2012, 16:34

Jak wynika z badań Gartner Group, dyrektorzy IT przyznali inwestycjom w mobilne rozwiązania drugie miejsce ważności na liście priorytetów IT. W porównaniu do 2008 r. to skok aż o 10 miejsc. W tym czasie nie zmieniła się jedynie ocena istotności rozwiązań Business Intelligence, które uważane są za najważniejsze narzędzia IT. Dzięki temu, że analizy można przeprowadzać także na tabletach i smartfonach, ta hierarchia powinna się utrzymać w przyszłości - mówi Marek Grzebyk, Dyrektor Zarządzający Hogart Business Intelligence.

Już dziś 8 proc. firm, które pracuje w Business Intelligence, wykorzystuje analizy także za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a 13 proc. prowadzi w tym zakresie projekty pilotażowe. Gartner Group przewiduje, że taką inwestycję do 2013 r. planuje kolejne 33 proc. badanych. Dzieje się tak z kilku powodów.

Coraz większa konkurencyjność zachęca firmy od odchodzenia od kosztownego rozbudowywania swoich struktur w terenie i inwestowania w rozwiązania, które umożliwią pracownikom wykonywanie obowiązków zdalnie. Odzwierciedleniem są badania IDC „Worldwide Mobile Worker Population 2011–2015”. Do 2015 r. liczba pracowników mobilnych wzrośnie do 1,3 mld. To oznacza ponad 37 proc. wszystkich osób pracujących na świecie (w Polsce dynamika ta może być wprawdzie niższa, ale trend jest ten sam).  

Jednocześnie presja na wyniki sprzedażowe, która uzależniona jest od zdobywania nowych kontraktów i od podnoszenia jakości obsługi klienta, wymusza szybsze i dokładniejsze wykrywanie w drodze analiz zależności pomiędzy pozornie niepowiązanymi informacjami już nie na wysokim szczeblu menedżerskim, ale niżej - nawet na poziomie operacyjnym.

- W takich sytuacjach idealnym wsparciem są analizy prowadzone w oparciu o rozwiązanie QlikView  klasy BI in-memory, które daje użytkownikom wygodny, szybki i w pełni interaktywny dostęp do wszystkich potrzebnych informacji, w tym także tych najbardziej szczegółowych, bez względu na miejsce – mówi Marek Grzebyk.

Ponadto mechanizmy współpracy pomiędzy użytkownikami umożliwiają podejmowanie decyzji w zespołach. QlikView staje się wtedy platformą dyskusji i wnioskowania opartego o interaktywny dostęp do takich samych informacji dla wielu użytkowników.

Dla przykładu, przedstawiciel handlowy (będący u klienta i korzystający z tabletu) oraz manager produktu (korzystający z komputera stacjonarnego w biurze) mogą wspólnie pracować nad ofertą, opierając się na identycznych widokach danych o kliencie, produktach lub rabatach na różnych urządzeniach. Wykonywane analizy są do tego szybkie i dokładne, a obsługa interfejsu QlikView intuicyjna i bezpieczna (dane najczęściej nie są fizycznie przechowywane na urządzeniach mobilnych). 

- Użytkownik, który pracował już wcześniej z aplikacją QlikView na komputerze stacjonarnym, nie powinien zauważyć istotnych różnic przy przejściu na tablet. Zasady nawigacji, a nawet możliwości projektowania własnych widoków analitycznych są identyczne. Nie bez znaczenia jest fakt, że coraz więcej osób wykorzystuje urządzenia mobilne, głównie tablety, do pracy z ulubionymi aplikacjami prywatnymi i coraz większą liczbą aplikacji biznesowych. Tablet staje się stopniowo preferowanym urządzeniem dla wielu osób, dlatego dostępność wersji mobilnych aplikacji analitycznych jest już po prostu konieczności - kończy Marek Grzebyk.

Co wyróżnia rozwiązanie analityczne QlikView na urządzeniach mobilnych?

  • Dostęp do pełnej funkcjonalności systemu dla użytkownika mobilnego.
  • Dostęp do takiego samego spektrum danych i ich szczegółowości, jak w przypadku klienta stacjonarnego.
  • Pełna interaktywność rozwiązania.
  • Ta sama szybkość i elastyczność oraz „filozofia” korzystania z systemu oraz te same proste zasady nawigacji, co przy pracy w QlikView na komputerze stacjonarnym.
  • Prostota i intuicyjność interfejsu użytkownika.
  • Jedno środowisko programistyczne dla wszystkich aplikacji (projektant nie musi wiedzieć, na jakich urządzeniach będą działały jego aplikacje).
  • Pełne wsparcie dla ekranów dotykowych typu „multi-touch”.
  • Automatyczne dostosowanie trybu wyświetlania dla urządzeń o małych ekranach (np. dla smartfonów).


***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag tabletytag smartfonytag Hogarttag Business Intelligence



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy