Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prawo unijne dopuszcza wprowadzanie przez państwa ograniczeń w sektorze gier losowych. Zakazy dotyczą promocji i organizowania zakładów przez internet.

Jednak prawo unijne nie zabrania promowania gier losowych przez przedsiębiorców. Jeśli firma chce zwiększyć sprzedaż, to może urządzić loterię, a przystąpienie do niej uzależnić od zdobycia określonej liczby punktów za zakupione towary. Bezpłatny udział konsumenta w loterii to typowe działania handlowe – stwierdził w wyroku z 14 stycznia 2010 r. unijny Trybunał Sprawiedliwości. Bezpośrednim celem tego zabiegu jest promocja i zwiększenie sprzedaży pewnych towarów.

>> czytaj też: Nielegalny e-hazard to straty dla państwa

Praktyki zakazane to takie, które wprowadzają w błąd np. poprzez twierdzenie, że produkty są w stanie zwiększyć szanse na wygraną w grach losowych (ma to miejsce w sytuacji, gdy np. promocja płyt CD zachęca do kupna przez obietnicę, że zakup pięciu daje 100-proc. szansę na wygraną darmowego biletu na koncert). Zakazane są też wszelkie agresywne formy zachęcania do udziału w grach losowych.

>> czytaj też: Walka z hazardem online: Celnicy wyśledzą cię w internecie

Prawo unijne pozwala na ograniczanie przez państwa organizowanie i urządzanie gier losowych na swoim terytorium w celu ochrony klientów przed nadmiernymi wydatkami hazardowymi. Ponadto ograniczenia prawne mogą też zapobiegać w ten sposób oszustwom o znacznych rozmiarach związanych z grami losowymi. Co istotne, Trybunał Sprawiedliwości dopuszcza działanie monopolu jednej firmy na prowadzenie takiej przedsiębiorczości.

Podstawa prawna: wyroki ETS sygnatura C-304/08, C-42/07, C-203/08, C-258/08

Więcej w Forsal.pl

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR