Gruper: 1 mln zł inwestycji w grupowe zakupy przez internet

19-04-2010, 23:49

Ruszyła polska platforma Gruper.pl, ułatwiająca grupowe zakupy usług w internecie. Jak zapewniają twórcy, poprzez nowo powstały serwis będzie można dokonywać zakupów średnio o 50% taniej. Gwarancją sukcesu przedsięwzięcia mają być nazwiska założycieli serwisu - Marka Borzestowskiego (założyciela Wirtualnej Polski), Tomasza Dalacha (właściciela Ocean Capital Management), Piotra Majcherkiewicza (prezesa giełdowej Woli Info) oraz Anny Mikołajczyk.

Zasada serwisu jest prosta: dzięki gwarancji jednorazowej sprzedaży dużej ilości usług ich dostawca oferuje średnio 50% upust na świadczone przez siebie usługi. Dzięki temu internauta dostaje unikatową propozycję wizyty np. w restauracji, pubie, salonie kosmetycznym, kinie, SPA czy szkole językowej. Warunkiem dojścia oferty do skutku jest osiągnięcie odpowiedniej liczby sprzedanych usług (np. 20, 50, 100, 200 w zależności od ustaleń z usługodawcą).

Gruper.pl
fot. - Gruper.pl
Serwis Gruper.pl został uruchomiony w ubiegły piątek, 16 kwietnia. Pierwszym miastem, w którym wystawiono ofertę grupowych zakupów, jest Warszawa, a pierwsza usługa to 50% tańszy "zestaw lunchowy". Minimalna liczba kupujących (20 osób) ustalona z partnerem została osiągnięta w niedzielę, co oznacza, że każdy kolejny kupujący może liczyć na zniżkowy kupon - poinformowali przedstawiciele Grupera na Faceboku.

Gruper wkrótce obejmie swoim zasięgiem Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Szczecin, Trójmiasto, Wrocław i wiele innych miast - zapowiadają jego twórcy.

- Liczymy na to, że nasza oferta spotka się z dużym zainteresowaniem polskich internautów. Wskazują na to sondaże i analizy, które prowadziliśmy, jak i zainteresowanie na naszym koncie na najpopularniejszym ostatnio portalu społecznościowym Facebook (Gruper ma już ponad 500 fanów - przyp. red.). Wiemy, że konkurencja może być wkrótce duża, jednak liczymy na przewagę, jaką daje bycie pierwszym – podkreśla Tomasz Dalach, prezes Gruper.pl. – Również dla usługodawców jest to świetne narzędzie zapewniające pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów ani ryzyka finansowego. Dzięki zamieszczeniu oferty na Gruper.pl można tylko zyskać - zapewnia.

Założycielami serwisu są Marek Borzestowski (założyciel Wirtualnej Polski), Tomasz Dalach (właściciel Ocean Capital Management), Piotr Majcherkiewicz (prezes giełdowej Woli Info) oraz Anna Mikołajczyk. Zainwestowali w projekt ok. 1 mln zł.

– Według ostrożnych szacunków, liczymy na osiągnięcie na koniec 2011 roku obrotu na poziomie 16 mln zł - zapowiada Tomasz Dalach. W związku z prowadzonym już oraz planowanym dalszym, intensywnym rozwojem, spółka nie wyklucza pozyskania środków finansowych od inwestora zewnętrznego lub poprzez wejście na alternatywny rynek warszawskiej giełdy - NewConnect.

gruper.pl/warszawa

Zobacz, jak działa Gruper:

Ojczyzną zakupów grupowych jest USA, gdzie kilkanaście miesięcy temu wystartował serwis Groupon.com. Pomysł spotkał się z ogromnym zainteresowaniem internautów. W ciągu nieco ponad roku korzystający z oferty portalu zaoszczędzili ponad 150 mln USD. Serwis odwiedza ponad 250 tys. użytkowników dziennie, a jego wycena według najnowszych informacji wzrosła w ciągu ok. 4 miesięcy z 250 milionów do 1,2 miliarda USD. W tym roku z powodzeniem wystartowały podobne platformy w Wielkiej Brytanii i Niemczech.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031