Groupon pojawi się w Chinach ze wsparciem partnera

02-03-2011, 08:43

Chińscy giganci mają pomóc nowemu graczowi na rynku osiągnąć sukces. Chiny będą kolejnym państwem w Azji, gdzie Groupon rozpoczyna działalność.

Pod koniec stycznia br. pisaliśmy w Dzienniku Internautów o ew. wejściu giganta na giełdę. Wówczas serwis pozyskał 950 mln dolarów od inwestorów na ekspansję firmy do innych krajów. Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać.

>> Czytaj też: Groupon chce 950 mln USD od inwestorów

Sonda
Groupon osiągnie sukces także w Chinach?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Po trzech latach działalności serwis zakupów grupowych Groupon wchodzi na rynek chiński. Pomimo że w większości krajów istnieje pod tą samą nazwą, w Chinach będzie musiał walczyć o udział w rynku pod nazwą GaoPeng.com, ponieważ groupon.cn już istnieje.

Według Forbesa Groupon należy do najszybciej rozwijających się firm. Ma swoje filie już na wszystkich kontynentach, także w Azji, m.in. w Hong Kongu, Japonii, Singapurze oraz na Tajwanie. Chiny będą ogromnym wyzwaniem dla firmy, a w zdobyciu rynku ma pomóc m.in. jeden z największych lokalnych portali społecznościowych – Tancet oraz Alibaba, lider e-commerce w Państwie Środka.

>> Czytaj też: Groupon: zaoszczędzone ponad 100 mln zł

Nikt nie wyklucza przejmowania mniejszych firm, jak to miało miejsce w Polsce (przejęto po 3 miesiącach funkcjonowania startup CityDeal), bo firma niewątpliwie może znaleźć na to pieniądze, a strategia zdobywania rynku krok po kroku miałaby się opłacić.


Źródło: Bussines Insider
Tematy pokrewne:  

tag zakupy grupowetag Tancettag Groupontag Chinytag Alibaba
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31