Graficy muszą liczyć się z konkurencją

22-10-2010, 09:26

1500 ofert pracy dla grafików, designerów oraz projektantów opublikowano z początkiem września w największych internetowych giełdach pracy. Kandydaci do pracy muszą jednak brać pod uwagę wielu konkurentów oraz fakt, że w tym zawodzie jest jeszcze miejsce dla samouków.

Propozycje pracy w ponad połowie przypadków pochodzą z agencji reklamowych i interaktywnych, studiów graficznych, wydawnictw oraz sklepów internetowych. Grafików poszukują także firmy z branży IT, odzieżowej, handlowej, a nawet medycznej.

Tylko w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl w branży Grafika oraz kreacja artystyczna pracodawcy opublikowali blisko 300 propozycji zatrudnienia. Poszukiwani są operatorzy DTP, webdesignerzy, graficy, specjaliści od prezentacji multimedialnych, programiści flash, ale także projektanci odzieży, stoisk handlowych oraz obuwia.

>>> Czytaj: Telepraca tak, ale tylko na zlecenie

Niecałe 15% propozycji dotyczy stanowisk kierowniczych. Poszukiwani są zarówno dyrektorzy artystyczni, jak i kreatywni. Z analizy ofert wynika, iż najwięcej ofert pochodzi z Krakowa, Warszawy oraz Poznania, choć graficy i projektanci poszukiwani są też w takich miastach, jak Pszczyna, Nowe Brzesko czy Andrychów.

Pracodawcy mogą wybierać wśród wielu zainteresowanych. Na jeden wakat w tej branży aplikowało w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl średnio 35 osób. W przypadku szczególnie atrakcyjnych ofert ta liczba jest jeszcze większa. Przykładowo na jedno ofertę dotyczącą pracy w charakterze grafika kreatywnego w Poznaniu aplikuje ponad 300 osób.

- Do pracy w naszej firmie aplikują kandydaci w różnym wieku, reprezentujący także różny poziom umiejętności graficznych - mówi Wojciech Krosnowski, Creative Director w agencji interaktywnej MRM Worldwide. - Najczęściej są to absolwenci kierunków graficznych ze specjalizacją grafiki komputerowej czy komunikacji wizualnej, choć dosyć często zgłaszają się do nas freelancerzy, którzy oferują nam swoje usługi na zasadzie realizacji pojedynczych projektów.

Z analizy ofert wynika, iż graficy mogą liczyć na wynagrodzenie w granicach 1500-3000 zł brutto. Dyrektor artystyczny może liczyć na uposażenie w granicach od 2500 do 6000 zł brutto, z kolei chętnym na stanowisko dyrektora kreatywnego proponowana jest pensja w przedziale od 5000-12000 zł brutto.

Duże firmy z większych miast są w stanie zaoferować bardziej atrakcyjnie wynagrodzenie. Na największe zarobki mogą liczyć kandydaci poszukujący pracy w Warszawie. Grafikom komputerowym, projektantom stron internetowych wynagrodzenie proponowane w stolicy jest o 20–30% większe niż w takich miastach, jak Łódź, Olsztyn czy Bytom.

- Na rynku pracy w przypadku grafików liczy się przede wszystkim kreatywność. Ważny jest nie tylko dobry pomysł, ale także wykonanie i umiejętności – tłumaczy Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. - Większość pracujących w zawodzie posiada wykształcenie kierunkowe, ale przy odrobinie szczęścia również i samouki mogą potwierdzić swoją przydatność bogatym CV lub adekwatnym portfolio.

Pracodawcy stawiają dosyć często wysokie wymagania, takie jak ukończone studia wyższe, doświadczenie w zawodzie, umiejętność zarządzania projektami graficznymi, jak i biegła znajomość profesjonalnych programów komputerów. Ponad 80% pracodawców zaznacza w ofertach, że cenią także umiejętność pracy w zespole, elastyczność oraz komunikatywność.

>>> Czytaj: 30 proc. Polaków pracuje „na czarno”?


Źródło: infoPraca.pl
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.