Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Według sondażu przeprowadzonego przez PlayFab (firmę zajmującą się tworzeniem zaplecza pod gry na telefony, komputery oraz konsole) prawie połowa ankietowanych graczy nie dba o bezpieczeństwo swoich danych przy zakupach gier. Jednocześnie około 86% z nich niepokoi się, że ich dane mogą zostać wykradzione.

Prawie 60% ankietowanych przy zakupie kieruje się głównie kosztem i recenzją gry, a prawie 50% uważa bezpieczeństwo swoich danych za jeden z najmniej ważnych czynników. Można z tego wnioskować, że gracze chcą posiadać gry nawet za cenę wycieku ich danych ze słabo zabezpieczonego sklepu internetowego.

Gracze nie dbają o bezpieczeństwo swoich danych

83% respondentów zrzuca odpowiedzialność za zabezpieczenie danych osobowych graczy na producentów gier, mniej niż 40% twierdzi, że czuje się pewnie z aktualnymi zabezpieczeniami. Niestety nie zbadano, jaki procent graczy posiada i aktualizuje zabezpieczenia antywirusowe oraz wszystkie aktualizacje łatające luki w grach.

Większość ankietowanych uważa, że wkłada trochę wysiłku w zabezpieczenie swoich danych: 46% twierdzi, że zapewnia niezbędne minimum ochrony swoim danym. Natomiast 20% graczy ma swój sposób na zabezpieczenie danych – w czasie zakupów podaje fałszywe dane, co w razie reklamacji czy kontaktu z pomocą techniczną może nie być najlepszym pomysłem.

Większość respondentów miało minimalne doświadczenie z naruszeniem danych (85% nieświadomych użytkowników) – tylko 30% było świadomych naruszenia bezpieczeństwa danych, które miały wpływ na branżę gier. Większość graczy (71%) świadomie nie rezygnowało z rozgrywek pomimo znanej luki w zabezpieczeniach gry.

Badaniem objęto 500 ankietowanych, którzy grają w gry wideo więcej niż cztery godziny tygodniowo.

Czytaj także: Popularne oszustwa w grach internetowych (infografika)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Bitdefender



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag grytag graczetag bezpieczeństwotag badania