Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google+ z wyszukiwarką lokalnych biznesów

31-05-2012, 08:04

Odkrywanie konkretnych miejsc (np. restauracji) i możliwość zapoznania się z ocenami i komentarzami została udostępniona w Google+. Co ważne, już teraz mogą z niej w pełni korzystać Polacy.

Obsługa lokalnych firm jest dla Google nie tylko ważna. Jest ona bardzo ważna, bo daje nadzieję na duży wzrost rynku reklamy w wyszukiwarce. Międzynarodowe korporacje oraz firmy o zasięgu krajowym już znają zalety internetowej reklamy, natomiast firmy lokalne ciągle nie mogą się do niej przekonać. Tymczasem internauci coraz częściej szukają w sieci także firm działających na małym obszarze.

Google kilkakrotnie wychodziła w stronę lokalnych firm. Upraszczała procedurę zakupu reklam w wyszukiwarce i w mapach (AdWords Express), pozwoliła na dodawanie informacji o firmach w ramach Miejsc Google i kupiła nawet uznanego wydawcę przewodników restauracyjnych Zagat

Zakładka Lokalnie w Google+
fot. DI, zrzut z ekr. - Zakładka Lokalnie w Google+

Czytaj: Zobacz, jak obsługuje się okulary Google Glass (wideo)

Wczoraj wyszukiwanie lokalnych biznesów trafiło do Google+. W przeciwieństwie do innych lokalnych nowości Google, nie jest to funkcja tylko dla mieszkańców USA i Kanady. Mogą z niej korzystać także Polacy szukający hoteli, restauracji czy muzeów w najmniejszych miastach Polski.

Nowa zakładka "Lokalne" w pasku znajdującym się po lewej stronie Google+ umożliwia wyszukiwanie konkretnych miejsc i typów miejsc. Po kliknięciu na jeden z wyników użytkownik zobaczy stronę Google+ z informacjami takimi, jak zdjęcia, oceny, opinie od znajomych, ocenę Zagat i inne przydatne dane, np. adres czy godziny otwarcia.

Strona miejsca w Google+ Lokalnie
fot. DI, zrzut z ekr. - Strona miejsca w Google+ Lokalnie

Google+ Lokalnie jest także zintegrowane z innymi produktami, z których korzystasz codziennie, takimi jak miejsca w wyszukiwarce czy na mapach, działa również w urządzeniach mobilnych. 

Osoby zalogowane do Google+, korzystając z map czy wyszukiwarki, również znajdą w wynikach rekomendacje Twoich znajomych. Można oczywiście publikować własne opinie o miejscach i nawet zdjęcia.  

Google zapowiada, że w kolejnych miesiącach będzie aktualizować tę usługę, dlatego zachęca firmy do korzystania z Miejsc Google. Niebawem ułatwione ma być zarządzanie firmami lokalnymi, ponadto Google twierdzi, że "potencjał funkcji społecznościowych Google+ Lokalnie zostanie w pełni wykorzystany". Przekonamy się, co to oznacza.

Czytaj: Google kupuje wydawcę przewodników restauracyjnych


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google