Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google widzi przyszłość w wyszukiwaniu mobilnym

26-04-2011, 15:57

Wyszukiwarkowy gigant chce sobie w ten sposób zrekompensować niezbyt udane działania na rynku witryn społecznościowych.

Google dysponuje coraz większymi mocami obliczeniowymi, które są niezwykle użyteczne w mobilnych technologiach.

>>Czytaj także: Pecety upodabniają się do tabletów

Sonda
Korzystasz z wyszukiwarki na telefonie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według narzędzia analitycznego StatCounter, aż 97 proc. wyszukiwań z poziomu urządzeń mobilnych obsługiwanych jest przez Google. To olbrzymi potencjał, którym Google na razie niezbyt ochoczo się chwali. New York Times zauważa, że może być to spowodowane trudnościami z monetyzacją mobilnych usług.

Wyszukiwanie przy pomocy smartfona bardzo różni się od tego wykonywanego na komputerze. Przede wszystkim już jakiś czas temu zauważono, że wpisywanie słów nie jest najwygodniejsze w przypadku przenośnych urządzeń. Obecnie najwięcej uwagi przywiązywanej jest do wyszukiwania głosowego oraz rozpoznawania obiektów dzięki wbudowanym w smartfony kamerkom. 

Mobilne wyszukiwanie może również zostać ściśle powiązane z dopiero wkraczającymi na rynek technologiami NFC. To właśnie w usługach opartych o lokalizację Google upatruje największych zysków, gdyż łatwo wyobrazić sobie, jak cenna jest na przykład reklama dobrej restauracji wyświetlana właśnie w momencie, gdy jesteśmy w jej pobliżu.

>>Czytaj także: Urządzenie, które wyciągnie z telefonu wszystko


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: New York Times