Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

O 25 procent wzrosła wartość marki Google. Inne firmy z branży IT radziły sobie w ciągu ostatniego roku także bardzo dobrze. Wielkimi przegranymi są banki.

Badania firmy Interbrands nie pozostawiają wątpliwości - branża IT zdecydowanie obronną ręką wychodzi z obecnej recesji. Stworzyła ona listę 100 najdroższych marek firm na świecie. Pomimo że w ciągu roku ich wartość spadła o 4,6 procent, do poziomu 1,15 biliona dolarów, niektórzy mają powody do radości.

Pierwsze pięć miejsc zajmują te same firmy, co w zeszłym roku - Coca-Cola, IBM, Microsoft, GE oraz Nokia. Warto przy tym podkreślić, że tylko dwóm pierwszym udało się zwiększyć wartość swojej marki, odpowiednio o 3 i 2 procent. Według Interbrands Coca-Cola warta jest 68,7 miliardów dolarów.

Jednak to Google ma największe powody do świętowania. W ciągu ostatniego roku wartość marki wzrosła o 25 procent, do poziomu 31,98 miliardów dolarów. Pozwoliło to firmie przesunąć się z 10 na 7 lokatę. Powód jest prosty - kryzys sprawił, że znacznie więcej osób szuka w internecie informacji odnośnie sposobów radzenia sobie z nim czy też finansowych. To zwiększa przychody z reklam.

Na 9 lokatę spadł Intel, z kolei Hewlett-Packard awansował o jedno oczko, z 12 na 11 miejsce. Wzrost wartości o 12 procent i 20 miejsce w zestawieniu (4 miejsca w górę) zaliczyła firma Apple. Amazon.com awansował z kolei aż o 15 pozycji (z 58 na 43), a wartość marki zwiększyła się o 22 procent. Co ciekawe, spadek o 8 procent zanotował eBay.

Ponieważ główną siłą napędową kryzysu okazały się banki, nie dziwi ich duży spadek w zestawieniu - American Express (32 procent w dół), HSBC (20 procent), Citi (49 procent).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Interbrands