Google rusza z magazynem online

24-03-2011, 10:41

Magazyn online od Google? Nie, nie jest to "zabójca newsów" i właściwie Google uruchomiła go po cichu. Trzeba jednak przyznać, że może to być wzór dla wielu mediów online. Będący kwartalnikiem magazyn nosi tytuł Think Quarterly.

Informacje o starcie nowego serwisu Google podał m.in. NewsGrange. Sama firma Google nie robiła wokół nowości rozgłosu, a zdecydowanie warto się jej przyjrzeć.

Think Quarterly w wersji
fot. - Think Quarterly w wersji

Kwartalnik od Google znajdziemy pod adresem thinkquarterly.co.uk. Widzimy tam pierwszy numer o objętości 62 stron. Kolejne wydania mają się pojawić w maju, lipcu i październiku. Na stronie magazynu czytamy, że Think Quarterly ma być miejscem refleksji. W czasach, gdy wszystko jakby przyśpieszało, ma to być miejsce na "wzięcie oddechu".

>>> Czytaj: New York Times: są opłaty za dostęp, ale nie zawsze

Pierwszy numer skupiony jest na temacie "danych". Teksty mają refleksyjny charakter i przedstawiają opinie ciekawych ludzi, takich jak Hans Rosling (profesor zdrowia międzynarodowego i dyrektor Fundacji Gapminder, która stworzyła oprogramowanie Trendalyzer). Są też teksty poświęcone NFC i mobilnej rewolucji.

Jakość tekstów to jedno, ale najbardziej rzuca się w oczy serwis Think Quarterly. Prosty, czysty, przejrzysty, dający dostęp do tych samych tekstów w różnych formach. Po wejściu na stronę główną ujrzymy magazyn w formie książki, której strony można przewracać i wygodnie powiększać. Wykorzystano w tym celu rozwiązanie Issuu.  

Można też czytać wszystkie teksty w formie "webowej". Wówczas tekst wyświetlony jest w kolumnie, a nad nią i pod nią jest tylko nagłówek, nawiązująca do tekstu grafika, kilka odnośników do podobnych tekstów i tagów. Wszystko czyste, przejrzyste, spokojne. Czyta się naprawdę przyjemnie.

Oczywiście przejrzysta forma Think Quarterly wynika z braku reklam. Za serwisem stoi bądź co bądź duża firma, która może sobie pozwolić na taki luksus. Z drugiej strony trzeba przyznać, że to dobra lekcja dla wydawców magazynów online.

Na łamach DI Sławomir Wilk zwracał uwagę na to, że wydawcy chętnie dostosowali swoje gazety do iPadów, całkowicie pomijając ogromną rzeszę posiadaczy komputerów. Jak powinna wyglądać gazeta dla PC-tów? Think Quarterly po części daje odpowiedź.

>>> Czytaj: Apple wprowadza subskrypcje do App Store


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy