Google przejmuje AdMeld za 400 mln dolarów

10-06-2011, 14:29

Google jest w stanie zapłacić bardzo wiele, by umocnić swoją pozycję na rynku reklamy w internecie.

Korporacja z Mountain View ogłosiła niedawno, że popularne narzędzie Google Analytics czekają interesujące nowości. Usprawnienia dla wydawców muszą jednak iść w parze z coraz ciekawszą ofertą reklamową.

>>Czytaj także: Evernote Peak robi użytek ze Smart Cover dla iPada (wideo)

Sonda
Nowy zakup umocni pozycję Google na rynku reklamy?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Serwis TechCrunch donosi, że Google kupiło 4-letnią firmę AdMeld za niebagatelną sumę 400 mln dolarów. AdMeld przeznaczony jest dla właścicieli większych witryn, którym ułatwia odnalezienie najciekawszych kanałów przychodów, pośredniczy zatem między sieciami reklamowymi a klientami bezpośrednimi.

Nowy nabytek Google ma na swoim koncie obsługę reklamową witryn takich, jak IDG TechNertowk, Fox News, Discocery Communications czy Answers.com, a łącznie obsługuje ponad pół tysiąca wydawców.

Jak zauważa serwis AllThingsD, dzięki zakupowi AdMeld Google będzie mogło jeszcze bardziej poszerzyć swoją ofertę dla wydawców, w tym na pewno rozbudować narzędzia takie, jak Analytcs, AdWords czy DoubleClick.

Bez wątpienia istotna była również kadra AdMeld, na której czele stoi były szef MySpace Michael Barrett. Choć strony na razie nie komentują transakcji, już teraz zadowolenie wyrażają wcześniejsi inwestorzy, którzy łącznie wyłożyli na funkcjonowanie firmy 30 mln dolarów.

>>Czytaj także: Jak wyłączyć rozpoznawanie twarzy na Facebooku


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy