Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google pomoże w odnalezieniu zaufanych sklepów

31-08-2011, 15:56

Wyszukiwarkowy gigant chce, by w jego wyszukiwarce znajdywały się tylko najbardziej wartościowe witryny.

Tesco zaprezentowało niedawno "hybrydowe sklepy", które pozwalają na zakup żywności po zeskanowaniu jej zdjęcia. W internecie funkcjonują jednak setki sklepów, co do których jakości trudno mieć pewność.

>>Czytaj także: Twórca Javy opuszcza Google po 4 miesiącach pracy

Sonda
Robisz zakupy w nieznanych sklepach internetowych?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Serwis Google Operating System poinformował, że wyszukiwarkowy gigant wkrótce uruchomi rozwiązanie pozwalające na ocenę jakości usług e-commerce. Obecnie pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania jest opracowywana na tej samej podstawie, co innych stron w sieci, a to nie zawsze się sprawdza.

Google przekonało się o tym na początku roku, gdy sklep Decor My Eyes sprzedający oprawki oferował klientom przedmioty niskiej jakości, a do tego często obciążał ich dodatkowymi opłatami. Po tym jak o problemie wspomniał New York Times, wielu blogerów linkowało do sklepu, opisując go jako naciągający swoich klientów.

Dla algorytmu wyszukiwarki kontekst, w którym linkowano do strony nie był jednak ważny, a zamiast przesunąć ją na dalekie miejsce w rankingu, Google przeniosło ją do czołówki zapytań związanych z oprawkami. Przedstawiciel sklepu przyznał później, że im więcej "negatywnego rozgłosu", tym lepiej dla jego biznesu.

Narzędzie o nazwie Zaufane Sklepy (ang. Trusted Stores) zostało zaprezentowane przez Google'a w materiale na YouTube, jednak film niedługo później został oznaczony jako prywatny. Na razie nie wiadomo, czy rekomendacje sklepów będą powiązane z kontem w serwisie społecznościowym Google+.

>>Czytaj także: Google: jak przyciski +1 wpłyną na wyszukiwanie?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING