Google Play wprowadza subskrypcje

24-05-2012, 20:26

Nowy model płatności w aplikacjach ma pomóc wydawcom w zarabianiu na mobilnych treściach - czytamy na blogu deweloperów Androida. Kolejne możliwości zarobku mają uczynić Google Play jeszcze bardziej konkurencyjnym.

Już rok temu Google wprowadziło do swojego sklepu Google Play (wtedy Android Market) obsługę płatności w aplikacjach. Kalifornijski koncern zauważa, że 23 z 24 przynoszących największe zyski aplikacji funkcjonuje właśnie w ten sposób.

Czytaj także: Rozpoczęto aktualizowanie Galaxy Note do Androida 4.0

Wykorzystywanie płatności w aplikacjach pozwala m.in. na udostępnianie możliwości testu narzędzia przed zakupem, sprzedawania dodatkowych funkcji czy wirtualnych dóbr. Google zdecydowało, że przeniesie teraz płatności w aplikacjach "na kolejny poziom", oferując funkcję subskrypcji.

Funkcja subskrypcji w Google Play
fot. - Funkcja subskrypcji w Google Play
- Wszystkie subskrypcje odnawiają się automatycznie, dla każdej gry i każdego innego rodzaju subskrypcji - czytamy na blogu deweloperów Androida. - Deweloperzy ustalają jedynie cenę i częstotliwość opłat, a Google Play zajmuje się obsługą transakcji za nich, podobnie jak w przypadku wszystkich innych produktów wykorzystujących płatności w aplikacjach.

Użytkownicy Androida, który cały czas zyskuje popularność na smartfonach, mogą oczywiście w każdym momencie anulować subskrypcję. Wyszukiwarkowy gigant zapewnia, że podczas tworzenia rozwiązania zależało mu na dużej elastyczności, a wydawcy mogą dzięki temu sprzedawać nie tylko kolejne wydania magazynów, ale również poziomy w grach czy nawet muzykę oraz treści wideo.

Czytaj także: Niemal milion tabletów trafi do szkół w Tajlandii


Źródło: Android Developers
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031